tisdag 27 maj 2008

Urk!

Här sitter jag, och Robban står och lagar mat. Idag blir det spagetti och köttfärsås. Mums!
Önskar att det inte fanns cigaretter och sånt skit. För fy vad det luktar äckligt. Grannen har rökt typ 3 cigaretter på 20 min. Och lukten går rakt in i vårt vardagsrum. Då är det bara att stänga dörren.
När vi var utomlands nu märkte vi hur bortskämda vi är med att man inte får röka inomhus längre. På hotellet vi bodde på röktes det hej vilt, så fort man varit nere i bara 5 min och tittade på underhållning som dem hade ofta, så luktade det ganska mycket om en sen.

Idag har jag varit på sjukhuset och röntgat min fot. Läkaren misstänkte att det var nåt men allt var i sin ordning. Jag har haft oturen och stukat foten Rejält. Foten/benet är stel som sjutton så de är ledbandet som fått sig en stukning. Eftersom jag forfarande har så ont (är bara lite svullen men det gör ont så fort jag petar på foten) och att det har gått 17 dagar nu så fick jag lite meducin att knapra på. Och är inte foten lite mindre stelare om en vecka så måste jag till en sjukgymnast. Yippi... not! Känns som om att det här kommer att ta tiiiid!

Nu ska jag resa på mig och öppna balkongdörren igen.
Så härligt med sooool. Satt ute på balkongen förut idag och käkade lunch, det var mysigt. Har gjort iordning lite där, köpt matta som täcker hela golvet (nästan) , nu ska jag bara plantera lite blommor i blomlådan!

Inga kommentarer: