fredag 4 juli 2008

Hej hopp!

Idag har jag gjort min visit hos arbetsförmedlingen. Ghaaaaa! Man kan ju inte annat än att bli knäpp på dom. Jag skulle komma tillbaka idag, sa en tant när jag var där igår. Först finns det inte ens personal på den adelningen. Jag fick sitta och vänta i 50 jävla minuter. När det väl blev min tur så tog det inte ens 5 min.

Jag förstår mig inte på hur arbetsförmedlingen funkar igentligen. Tycker liksom inte att de lever efter hur de själva lär.

Jag var oxå in i en fotoaffär för att höra om ID-kort. Då har det precis ändrats. Alla ID-kort tas hos polisen. Körkortskort kan däremot tas i en fotoaffär. Konstigt tycker jag, men så ville polisen tydligen ha det. Det lär väl vara mil-långa köer hos dom nu. Tur att det inte är jag som ska ha..... he he!

Nu sa jag fixa undan lite innan Robban kommer hem. Han har med sig mat, jag är vrålhungrig.
Sen har han börjat sin semester oxå. Guuud så häääärligt!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

AF är konstiga, till mig sa de att "nee, vi kan ju inte hjälpa dig med något egentligen men vi ser ju gärna att du är inskriven och söker jobb via oss ändå och regelbundet talar om hur det går" joo verkligen, men sen fick ju jag jobb iallafall så...