söndag 29 mars 2009

Sommartid

Nu är det kväller och snart sov-tajm. Var på toa nyss och på vägen ut ställde jag mig på vågen... Aldrig har jag vägt över 58 (o det va när jag gick i 8:an), ikväll visade den 60... hoppsan! Men jag vet ju att man väger mer på kvällen än på morgonen. Så än är jag inte riktigt där, he he!

I natt måste man ju försöka sova igen den där timmen man missat. Jag kan sova en stund imorgon i all fall. Jag har inte nånting förrens kl 13.30 på min kalender i morgon, skönt.

Vi visste inte vad vi skulle hitta på i helgen, så vi tog oss en tur till Marieberg. Robban va på lite handla-humör. Vi träffade på Jossan & Joel bland allt folk. Trevligt, så vi språkade lite o sen gick vi vidare.
Jag fick faktiskt med mig ett par byxor. Man fick 100:- i presentkort om man handlade över 400:- på H&M. Så det var ju bra!!

Jo, ni släckte väl alla lampor i lördags??? Vi bjöd över min syster på mat, sen satt vi här i mörkret med massor av ljus. Likadant kommer jag ihåg att vi gjorde förra året. Och samma sak som man gör, är att man låter det vara mörkt sen, tänder kanske nån liten lampa, men fortsätter i myset bara!!
Har ni sett de svarta mjölkpaketen? Vi hann aldrig med att köpa nån, men Robbans mamma hade det, lite annorlunda.

Nä, nu ska jag gå och lägga mig. Men först måste jag berätta om då när jag skulle klippa morfar.
När vi kom var vi lite tidiga, så mormor och morfar var inte hemma så tog vi en promenad med Kex. Jag tyckte vi kunde sätta oss på en bänk och vänta in mamma och syster som oxå skulle komma. Det var ju så härligt soligt väder, supermysigt! Robban viftade bort en fluga och i samma sekund upptäckte Kex den oxå. Så Kex tänkte att han skulle äta upp den men insåg inte att husses huvud var i vägen så i jakten på flugan råkade Kex tand på nåt vänster lämna ett hack i Robbans panna/tinnig.
Man skulle ha varit med, för det låter inte så roligt. Men det var det!
Äh, skitsamma.
Imorrn när vi vaknar hoppas jag att det är cykelvänligt väder. Robban ska premiär-cykla till jobbet för i år. Vi har ställt av golfen och har nu bara volvon. Det är hans alldeles egna ide, så han kan inte komma o skylla på mig sen när det blir för jobbigt, he he!!

Inga kommentarer: