onsdag 15 december 2010

Jag har alltid älskat julen. Men i år vet jag inte vart känslan tagit vägen!
Allt är så stressigt, fast ändå inte... Att jag börjar jobba kl 15.00 är ingen höjdare. För innan jobbet hinner jag ingenting, efter hinner jag verkligen ingenting. Hinner o hinner, men då vill jag ju sätta mig vid tv:n o datorn då klockan är 21.30.

Just nu sitter jag med tv på, datorn i knät och lyssnar på jullåtar och känner genast julkänslan komma. Sneglar på påsen med gardiner. Har endast fått upp adventljusstaken i köket och en lampskärm i Lias rum med julmotiv på.
På natten är jag som mest effektiv, har alltid varit. Förr då hade vi vovve, då kunde jag ju inte irra runt o ha mig. Han sov ju i v-rummet, så jag störde honom va jag än gjorde. Det ville jag ju inte, så struntade i det. Nu har vi lilla Lias. Han vaknar ioförsig inte för minsta lilla. Men jobbigt att smyga runt ändå. jag gillar inte den här lägenheten just för att alla rum ligger på varandra. Man stör vart man är, det går inte och stänga in sig liksom.
Jag bytte gardiner i Lias rum för inte så länge sedan. Klockan var nog runt ett-taget på natten. Bar in en stol och ställde mig på, lät och hade mig med gardinstången. Men han gjorde inte en min.
Nu när jag hostat lungorna ur mig har han inte heller vaknat. Han har vaknat till nån gång i bland, men somnar om snabbt igen. Tack o bock!! :-)

Hur mycket har ni det pyntat hemma?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har inte pyntat så mycket, vilket är synd. Jag älskar julen o allt pynt. Men det känns som att det inte är ngn idé i år. Lägenheten är för liten o allt står på varandra o det blir stökigt på nolltid, så har ingen lust. Jag hoppas vi bor ngn annanstans nästa år. Då ska vi fira jul med dunder o brak! Camilla J

Annika - familjebloggen med tävlingar och julkalender sa...

Hej!
Jag har sett att du tidigare tävlat om en Torky Deluxe. Nu har jag en julkalender i bloggen, och lucka 20 (som avslutas 21 dec) innehåller just en valfri Torky Deluxe med väska! Kanon va? :)
Vill du vara med och tävla? det enda som krävs är en motivering, en kort sådan :)

Vill du inte ha "reklam" så ber jag om ursäkt och ber dig bara att plocka bort kommentaren.

Mvh Annika
http://nilssonpettersson.blogg.se