fredag 1 april 2011

Fredag

Hallå där alla morgonpigga! Ja, inte är jag det... Lias fick för sig att vakna och vilja gå upp klockan 7. Konstigt det där, i två dagar har jag fått väcka honom för att vi ska hinna till dagis! Och i tisdags då ni, då vaknade vi klockan 12!!!!! Jag hade stängt av alla alarm, satt på mig kläder. Klockan var tidigt tyckte jag och Lias sov. Så jag gick och la mig igen, med alla kläderna, och vaknar av att Lias är vaken. Kände på mig att klockan var mycket, men herregud! Så det blev inge dagis för min unge herre. Fick lite dåligt samvete för det, för vet ju hur mycket han gillar att vara där.
Vi spenderade tiden med Lias mormor istället. Han sa klockrent "mormor" oxå, så gulligt!

Efter det, till kvällen så gick jag och Camilla J ut och åt. Efesos, jättegott och mysigt! Det måste göras fler gånger!!

Just nu står en liten herre bredvid mig och smörjer sina kinder. Han snodde sin salva, och vet exakt vad det är för nåt. Sen får jag lite på mina kinder oxå, snäll som han är :-)
Igår när jag hämtade Lias på dagis så var han redan då trött... Dom säger att han sover i alla fall 40 min. Hm, jag tror knappt att han sover det ibland. Hemma sover han 2 timmar, ibland tre. Och somnar fint på kvällarna. Men igår va han svintrött redan vid 16.30 Men han somnade inte förrens 18.40 i alla fall, men ändå vaknar tidigt. Jaja, en glad skitunge har jag i alla fall!! :-) Nu sitter han i andra soffan med lilla kameran som han snodde, o tittar på Barnkanalen.

Jag är svintrött och längtar tills det är sova-middag-dags!! :-)

Nä, nu sitter han på bordet!

Inga kommentarer: