söndag 3 april 2011

Tlööött!

Idag har vi haft besök av Camilla, Liam & Alva! De hade tänkt åka te Rävgången, men det satte vädret stopp för, så de villa hem te oss. Möe trevligt töckte vi. Lias va lite trötter han. Igår somnade han runt 19, men vaknade strax efter 21 och var otröstlig. Bara skrek och skrek. Ont i magen!!! Han lyckades somna till och sov i 2 min sen vaknade han och skrek och sa nej, nej, aj, aj, aj! Lilla plutten. Vid 01.00 lyckades han somna, han och hans pappa delade säng och jag intog soffan. Jag kan verkligen inte sova med han i sängen, kan inte. Sen behöver Lias utrymmet, ha ha, så som han ligger och vrider på sig! Sen vaknade jag klockan 7.30 av att nån grejar i köket. Då ser jag Lias, pigg och glad och tjatar om macka!! Men jag gjorde i ordning välling, men ville inget ha. Lekte lite, sen kom pappa upp. Då fick han macka, sen var dagen igång. Fast han somnade om igen vid 10.30 och sov 2 timmar!
Han hann att vakna innan gästerna kom. Sover han när det kommer folk, då är det som om att han inte vaknar till och inte kan leka på samma sätt. Men idag lekte de, fika lite. Lias myste ner sig i soffan ett par gånger, tröttis.
Och jag tog inte ett enda kort, hmm!
Och efter när Alva och hennes familj hade gått, så säger Lias "Ajja" och pekar mot dörren.
Jag tror vi måste sätta upp ett kort på Alva på kylskåpet. För han står och pekar uppåt mot alla korten som redan sitter där med nära o kära och säger "Ajja"!!

Jag är dyngtrött och tänkte gå och lägga mig. Men det verkar som om Lias har andra planer, han ropar efter nåt och verkar vaken. Vi får se, han brukar somna så hoppas på det.


Så trött igår eftermiddag efter en natt hos sin mormor och storkalas till lunch. Det är viktigt att kudde OCH tiger är med när man gosar!

Inga kommentarer: