onsdag 25 april 2007

Barn


När jag och Kex va ute nyss, kom det en flicka (ca 4 år) springande mot oss. Hon hade blicken mot Kex. Så jag tog ett stadigt grepp om honom, jag vet ju inte vad tänker när det kommer en unge springade mot honom. Men mamman hann ifatt henne. Hon sa till barnet att man måste fråga först. Hon tyckte det va så roligt, Kex nosade lite och slickade för fullt. Men jag tror nog att det va mamman som fick mest pussar. Hon tyckte att Kex va så fin och snäll och frågade hur gammal han va. Hon tyckte att han va så busig för att vara så gammal.

I morse när vi va ute och gick, gick vi förbi ett dagis. Det va en liten tjej då som började prata med mig. Ville kasta pinnar till Kex...och hon babblade och hon babblade..... Dessa barn är så roliga!


Något som är mindre roligt är att mammas kompis har fått sin hund avlivad, utan sin vetskap. Hon som hade hand om hunden för ett litet tag blev trött på den så...
Han va oxå en schäfer-Rottis. Men dock bara 2 år... Helt frisk.
Enligt veterinär så kan man komma in med en annans hund och avliva den. Helt sjukt system!
Sånt blir jag så arg på!!


Idag har jag satt in alla pengar jag hade hemma. Hade ju fem kilo guld-tior som jag fått av mormor. Sen endel ifrån spargrisen. Men av det man sätter in måste man betala en avgift på 3%. Så då försvann ett par hundra på det. Det känns ju lite surt.
Gick sen till banken och tog ut en postväxel, så nu gäller det bara att hitta bilen vi vill ha!!
Ska åka och titta lite när Robban kommer hem, vilket han gör snart. Ska fixa i ordning lite innan...

Tjillevippen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad är det för veterinär som avlivar ett friskt djur? Seriöst alltså. Vill gärna inte sponsra dem när katterna ska iväg. Hoppas verkligen ni anmäler folket. Skriv insändeare i NA också tycker jag. Sådana veterinärer vill vi inte veta av!

~Louise~ sa...

Fick reda av mamma förut att troligen lämnade hon iväg hunden svart. Så då ringde mor upp en veterinär och hörde om man kan komma in hur som helst, ungefär. Och tydligen... Mamma är ursinnig, så man vet aldrig om hon skriver en kommentar i tidningen el nåt.