fredag 20 juli 2007

Fika

Ja, idag har vi varit hos Jossan, Joel och Nova och fikat. Mysig lägenhet, och goda muffins som Jossan bakat. Satt där och bubblade lite, sen åkte Joel med in till stan och vi åkte och hämtade Kex SEN åkte vi och fick lite mat hos Robbans mamma. Tacogratäng, mums!!
Tyckte att hela dagen hade gått när vi kom hem, men det hade den inte. Klockan va bara 14.30. Så vi satte igång och tvättade och städade. Brukar tvätta så fort det blir en full maskin, men på sista tiden har jag inte orkat eller haft lust. Så det hänger tvätt lite här och där nu, för allt fick inte plats på hängställningen. Men det luktar ju gott i allafall!!

Lite senare skulle vi följa med Åsa och Adde, dom fick för sig att dom skulle ta ett dopp. Vi skulle dock bara titta på. Men vi hamnade hemma hos hennes pappa istället. Men det va trevligt det oxå.

Imorgon ska vi till min farmor, hjälpa henne och damsuga lite. Och äta lite glass. Ska ta med den bärbara datorn och visa henne lite bilder. Hon har ju inte varit hos oss sen vi flyttade, och hon är ju lite nyfiken så det få bli så. Nu när farfar är borta så kommer hon nog inte ut så mycket. Hon orkar inte så mycket även om hon kommer ut för den delen heller. Det ska med så mycket, rullstol, syrgas (den måste man dock åka och fylla på först).... har man bara en kvarts lunga så skulle inte jag heller orka så mycket.
När vi bodde i huset och hon kom och besökte oss, hade jag glömt att tala om att vi bodde en trappa upp. Hon va helt slut när hon kom upp...stackarn. Men nu har vi ju hiss, så vi får se nån dag om hon kan komma.

Nu ska jag gå och sussa så jag är pigg imorgon. Idag har varit en sån där riktig jäspar-dag.

Inga kommentarer: