måndag 20 augusti 2007

Mysigt!

Ja, det va riktigt mysigt med en ridtur på islandshästar. Faoula (osäker på stavningen) hette min. Veronicas hette Raoula. Båda fux, söta och Pigga!! Vi låg sist i ledet, vilket inte gillades av våra hästar eftersom dom va de piggaste :-) Tölt är något av det bästa. När det gällde galopp sa ledaren till mig: "Ja... när det gäller Faoula så... ja, hon lägger sig så fint i passgång så det är bara att sitta och hänga med, hon är rätt behaglig... (alltså, det går undan där)". Jo tjena, kändes som jag flög flera meter upp i luften... Men det gick bra. Så fort man tog tyglarna från att ha skrittat lite så ville hon bara dra iväg, hon fick aldrig riktig springa av sig eftersom vi hade ett par stoppklossar framför oss.
Värsta terrängen, och vilken utsikt vi hade ett par gånger!. Vi kom fram till, jag vet inte vad jag ska kalla det. Men som en stoor vattenpöl. Den skulle vi gå igenom. Alla hästar gillade det, dom stod och slog med framhoven och skvätte med vattnet. Jag blev lite blöt, men inte så farligt.

Efteråt fick vi fika, vi satt och pratade lite. Sen skulle vi betala. Jag hade jämna pengar, men resten hade femhundringar. Och hon som skulle ha pengarna hade ingen växel. Men det löste sig till slut. Jag hade exakt det som fattades för att alla skulle få växel tillbaka. På nåt sett kom Veronicas pengar på villovägar. Hon stod och höll i dom innan vi red iväg, sen hittade vi dom inte. Tråkigt! Vi stod och pratade lite innan vi åkte hem åt varsitt håll.

Jag ville ha kameran med mig men tänkte att det kanske inte varit så lyckat. Fast nu efterhand skulle jag ha stoppat ner den fickan. Hade lungt kunnat tagit upp den och tagit nåt kort. Jag vile inte heller ta kort när resten av gänget stod vid hästarna, skulle sett ut som, ja, vet inte typ nån turist som aldrig sett hästar förut! Eller nåt.

Jag fattar inte varför jag alltid sitter uppe så sent när jag är ledig dagen efter. Blir inte klok på mig själv.



Veronica letade efter sina pengar i skon. Dom kunde ju ha legat där ;-) ! Busig va hon idag oxå (he he). Och jag va inte alls så snygg men...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj va du förstör med bild på mig :P //Vickan

Anonym sa...

Louise, det finns få som e snygga på hästryggen ;-) ! Helt okej bild tycker jag ! Roligt verkar ni haft det :-) !

Anonym sa...

islandshäst är kul!.. men attans vad det kan skumpa fast de säger att det ska vara som en "soffa"

Anonym sa...

Ja, det va roligt! Lite dyrt va det, men inte sååå dyrt. Så jag tycker nog att vi kan dra ihop några stycken nån gång och ge oss iväg!! Ja du Lena, dom som säger att det inte skumpar måste ha klister i rumpan eller bara haft de "rätta" hästarna!

Anonym sa...

Hej gumman! När drar vi iväg igen? Jag vill NU NU NU :P:P
Kram