tisdag 28 augusti 2007

Hallå!

Jobb, jobb, jobb... det är ungefär det jag har hållt på med.
Fick lönen innan helgen, va nice. Det är bra att dela semestern på 2 månader. Då hamnar ju semester-ersättningen på de två näst kommande lönerna. Fick mer än Robban den här månaden :-) Brukar normalt inte ligga så långt ifrån han. Jag tycker det är helt okej för att bara jobba halvtid. En jobbarkompis som jobbat som vikare ska få fast, hon undrade om man klarade sig på en halvtidstjänst. Och det tycker jag väl!

I helgen va vi hos Robbans kompisar på kräftskiva. Vi va 10 st vuxna och 7 st barn. Mot kvällningen började barnen somna lite här och där. 6 utav barnen skulle sova i ett hus 300 meter bort. Vi va ju på landet så det finns inte direkt några gatulampor. Och kolsvart var det. Jag va den enda som va nykter (skulle upp tidigt o jobba dagen efter) så vi stoppade in nästan alla barn i bilen och körde hem dom. Hälften av dom sov och dom är lite tunga att bära en sån bit. Dom va sååå tacksamma. Jag hjälper gärna till!

Robban och jag åt majskolvar igår. Asså... den killen vet inte hur man äter en sådan!

<---- Robbans
Min ----->

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur 17 har han lyckats med det där? hmm... Majs är förövrigt riktigt gott. Måste jag koka nån dag!

~Louise~ sa...

Ja, det är en bra fråga. Jag har fått nille på majs, har ätit det två dar i rad. Det är såååå gott!