söndag 16 september 2007

Dagen idag!

Jag är så arg på mig själv. Tittat efter repris på Top model, men nix bara repriser på den amerikanska. Så i kväll hyrde jag och Robban en film. När vi stänger av den så får jag se 2 minuter av reprisen på den svenska. Sååå arg, ville se uttagningen ju... men men.
Vi såg filmen med Will Smith och hans son Jaden "Jakten på lycka". Den va va mycket bra. Tyckte inte det hände så mycket samtidigt som jag tyckte att det gjorde det, så tiden gick fort fast ändå inte!

Jobbade i igår och där gick tiden INTE fort. Maria spillde ut makaroner på golvet. Hon ropade på mig och såg så glad ut... hon stod o trampade på makaronerna. Det lät som sånt där plast med sånna där luftfickor. Så där stod vi och trampade och hade riktigt trevlig. MEN så kommer en kund. En liten utlänsk man som först såg ut och le. Han sa rätt trevligt ändå att "ni kan ju inte stå och trampa sönder maten..." Vi blev så överrumplade. Maria sa det att "det låg ju redan på golvet... (hallå liksom)" Men han fortsatte med sitt "tänk på dom fattiga..." Då sa jag att han kunde få en påse och samla upp makaronerna och ta med sig hem eller kanske skicka vidare om han ville det! Men nej det ville han inte.....
Glädjedödare va vad han va, vi som hade så kul!

En kund/stammis som alltid är lika vitsig när han handlar frågade mig:
(han handlade en gång tidigare men glömde äggen, så han kom tillbaka. Precis innan han gick gången innan hade han sagt " jaha, när slutar du då? När kan jag vänta mig dej?" Så han undrade hur hur jag ville ha äggen på morgonen... )
Hur vill du ha dina ägg?
Kokta?
stekta?
eller befruktade?

Ha ha... han försöker alltid med nåt sånt. T.ex: Frågar jag honom om han vill ha kvittot så får jag alltid till svar "nä, eller ja skriver du ditt namn och telefon nummer så..." (fast nu har jag lärt mig att INTE fråga honom om det).
En annan kund frågade "Är det här man kan köpa kramar?"

Asså sånt är väl trevligt att höra men det börjar bli lite jobbigt. Man blir så ställd ibland så man inte vet vad man ska svara.

Robban och jag var till Marieberg idag. Kollade runt lite på mobiler till oss. Båda vill ha nya och behöver nya. Dom krånglar lite. Hittade ett par jag kunde tänka mig, men jag har alltid lika svårt att välja (för tänk om jag väljer fel...). Men an hade inte äns kommit till sverige... varför göra reklam (dom hade ju en i prov-tele i butiken ) om dom inte äns finns sverige.
Jaja, gick in på Intersport. Dom hade flytt-rea! Sånt gillar jag, 30 procent på nästan allt. Hittade ett par mysbyxor från champion som jag myser i nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS ! Skriver jag här också :-) ! Kramis !

Ella sa...

Grattis Grattis! =) //Ella