onsdag 26 september 2007

Kan inte sova!

, jag är alldeles för uppe i varv för det. Klockan är snart tre och jag kan inte sova fast jag är trött. För inte alls för så många minuter sen så slängde jag bokstavligt ner tv:n i golvet (den gamla som tur var). Inte av ilska nej nej, inte av glädje heller... Jag gick i sömnen, så hädan efter tänker jag aldrig gå och lägga mig före klockan 2-3 nån gång (det är då jag brukar klara mig från mina nattliga bravader).
Just nu är jag bara så förbannad arg på den så kallade läkaren, Lena Leissner! Hon är med i tv-program om sömngångeri hit o dit. Fick jag nån hjälp när jag sökte? Nix, "det finns dom som har det värre" fick jag till svars. Blev hemskickad efter natt på sjukhuset med sladdar som satt fast överallt, med några tabletter som inte hjälpte ett skit! Sen fick jag se henne på tv, då var det folk som va med som har det betydligare lättare om nätterna än jag.
Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra, jag vågar inte sova om nätterna. När jag väl "sover" så är jag uppe och går i sömnen, och är skit-trött dagen efter. Så det är inte så konstigt att jag är grinig och har noll tålamod.

Tittade efter kvittot på tv:n, vi köpte den jan -05 med 3 års försäkring. Snacka om tur, så ska ringa affären imorogn. Vet inte om den funkar, vågar inte sätta i kontakten. Men ett stort hål är det i den alla fall. Den föll rakt ner från byrån ner i golvet med skärmen neråt. Ska ta kort på den imorgon.

Får se hur Robban mår i morgon. Han försökte ju få stopp på mig, men hann inte. Så han for rakt in i sängkanten med revbenen... det lär kännas i morgon stackare. Förstår inte hur jag fick ner en tv på 61 kilo på två sekunder. Stackars Kex vågade inte visa sig i sovrummet så fick ropa på han. Han klev in lite försiktigt och vi sa kom då, då minsann hoppade han upp i sängen. Där fick han då ligga en liiiiten stund tills allt va okej igen liksom. Stackars vovve... här om natten när jag va uppe sväng i sömnen oxå så hade jag sagt när Kex kom in i sovrummet och tittade på mig "titta, hunden ler ju mot mig. Honom kan vi inte ha kvar" ...????

Mycket är roligt av det jag gör på nätterna, men ibland blir jag rädd för mig själv. Har förflyttat mig till soffan med täcke och kudde så ska väl ta och försöka somna här (går aldrig på nåt konstigt vänster i sömnen om jag somnar i soffan).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men fy du. Jag tycker du ska söka igen, kanske efter en annan läkare? Så här ska du ju inte behöva ha det! Att tjejer diskrimineras i sjukvården är ju inget nytt så stå på dig!

Anonym sa...

Hehe söt du e , "hunden ler mot mig" haha ! MEN för att va allvarlig, stå på dig !