söndag 30 december 2007

Pang

Det smälls rejält ute nu. Det har det gjort i några dagar men nu smälls det mera. Att inte folk sparar sina raketer o smällare till i morgon. Kex reagerar inte så mycket på dom, inte så mycket när han är inne. Men kommer det en smäll när man är ute, då tar han kopplet i munnen och bara SKA hem :-)

Nu börjar saker och ting lugna ner sig lite. Jag tycker att jag har haft en väldigt lugn jul i år. Det har ju känts skönt, men eftersom jag inte är van vid det så känns det som om nånting saknas. Brukar åka runt o fira jul minst tre gånger, ibland fyra. Men i år blev det bara en (en STOR i o för sig.). En snabb visit hos farmor dagen innan jul. Hos pappa var jag som alltid på annandagen, men min syster var inte med då. Det kändes inte heller som vanligt då. Hon var bara i Öret i två dagar, hon var tvungen o fara hemåt för att hon skulle jobba. Vi hade skippat julklappar helt hos pappa, kändes riktigt skönt måste jag säga. Och ingen julmat heller. Eftersom det oftast ätes väldigt mycket julmat, så hittade pappa på nåt annat, lite mer "vanlig" mat. Men som sagt, eftersom jag inte har åkit runt så mycket i jul så fick jag bara julmat en gång i år. Så jag hann inte riktigt bli trött på't.

Just det, my gooood säger jag bara. På juldagen åkte jag och Robban till Siba för att handla en tv till hans mormor. Jag har inte sett sån kö förut... Men eftersom vi lovat, och hon verkligen behövde en ny... så stod vi där och köade i 50min (innan vi ens kom in). Det stod en väktare och släppte in folk (kändes lite som när man va på krogen och det var "in o utsläpp"). Väl inne ställde vi oss i varsin kö till en säljare. Och jag fick tag på en och han hämtade SISTA exemplaret.... snacka om glada vi vart. Så vi ställde oss i kö igen då'ra, inte lika lång men... bara 10 min ca. Sammanlagt spenderades 1 timma, 20 min Aldrig mer....
(det här va kön när vi kom ut, den var längre när vi kom och skulle stå)

Imorgon är det sista dagen på året. Sen vankas år 2008. Ha, vad konstigt det känns. Första gången jag "skriver" 2008. Men, brukar vänja sig rätt snabbt.
Jag, Robban och Kex drar oss till Tybble för att skåla in det nya året. Efter mycket om och men bidde det så... Nästa år skulle det vara kul att få vara hemma och fira kanske. Vi åker alltid bort. Och det är lättare att ta tag i saker och ting om det är en själv som ska vara värdinna...
Jag och mamma har planerat lite saker för i morgon så vi inte ska sitta och nästan somna i väntan på tolvslaget.

Nu har rattlåset åkt på, på min kära bil. Vill inte bli av med den oxå. Asjobbigt med rattlås och hålla på och krångla, men det är värt det. På volvon hade nån natten till lördag snott blinkersen som sitter på sidan. Jätteroligt, Robban hostade upp lite pengar, åkte och köpte nya och hoppas att dom får sitta där nu. Sen vill vi ha våra bilar i FRED!!!!

Nu önskas lite SNÖ faktiskt!!!

Inga kommentarer: