onsdag 5 december 2007

Tiden går fort.

Oj, vad det har gått fort de sist dagarna. Har hunnit med endel jag haft på min "göra-lista". Det känns skönt! Har faktiskt handlat mestadels av mina julklappar, bara de svåra kvar...

I fredags flyttade vi för fulla muggar åt min morbror. Han flyttade till hus från lägenhet, och han "hade inte så mycket grejer". MEN OJ vad snopen han själv blev. Efter vi lastat hans grejor skulle vi åka vidare till hans tjej och hämta upp hennes grejer. Vi kom hem vid midnatt. Säger då det, tur vi lämnade Kex hos Robbans föräldrar.
Och snacka om träningsvärk jag hade dagen efter. Det brukar inte jag få. Det märks att jag inte rör på mig lika mycket nu när jag inte jobbar kvar där borta och springer hit och dit och lyfter den ena efter den andra kartongen osv. Alla blåmärken hade jag ju fått ändå, men... ja, kändes som jag hade en bakfylla eller nåt...

I söndags, 1:a advent fick vi mat hos Robbans föräldrar. Hans mamma hade fått något vilt kött hon skulle tillaga. Tyckte att det smakade sådär...

I måndags var jag hemma hos min far som fyllde år. Han hade sagt att han inte tänkte fira sin födelsedag. Men vi åkte dit en snabbis och var där en liten stund. Min syster fick jag nöja mig med att gratta över telefonen. Hon kommer inte hem förrens till jul, och då i bara två dagar. Tycker inte om att hon bor så långt borta, hade räckt med kanske max fem mil. Men icke, 25 mil hemifrån måste hon flytta.

Kan inte bestämma mig för om jag ska åka till Ulrika i Stockholm imorgon eller inte. Tågplatser fanns det inte så gott om, de som fanns passade inte riktigt tidsmässigt. Känns inte så roligt att köra bil upp ensam heller. Det kanske blir på tisdag nästa vecka istället... det passar bättre oxå. Då blir det bättre med hundvakt oxå. Då är det en "vanlig" dag. Imorgon skulle både Robban och jag varit borta hela dagen i så fall. Känns som om nu i skrivande stund som jag bestämt mig. Skulle kanske berätta mina "planer" för Ulrika...

Inga kommentarer: