måndag 4 februari 2008

Måndag igen.

Det är värst vad helgerna går fort. Förra veckan gick dagarna så fort. Var på 60-års kalas, mormors bror. Det var trevligt att träffa lite släktingar som jag inte sett på länge. Nu vet jag var jag fått min talförmåga (alltså att prata mycket) ifrån... he he. Robban sa efter att vi kommit hem. "Gud vad dom pratade..."

I lördags träffade vi Camilla & Henke för att äta en bit mat från Gin Gin, mycket gott! Sen vidare till bion för att se National Treasure - Hemligheternas bok. Himla bra! Var speciellt en scen som skrämde livet ur mig... hua för bio-ljudet.

Vi har ätit mat hela helgen hos R:s mamma. Där har jag även kommit på vad jag ska göra hela dagarna, renovera! Det ska bli kul, längtar redan.

I fredags var jag med Veronica. Käkade mat på Rosalis sedan åkte vi till stallet hennes. Där var det snö kan jag ju säga. Då hade vi inte hunnit fått snö inne i stan. (hon bor i, typ Nora). Jag med min vanliga otur satte mig på rumpan...klant. Men det var faktiskt halt! Och på vägen hem gick det saaakta. För uj vad det snöade, mörkt och typ snöstorm. Gick inte att ha helljusena på, det snöade för mycket. Men jag kom hem till slut.

Idag kom jag hem strax efter 22-tiden. Då hade vi varit på Karslunds ridskola. Det är rätt kul att sitta och titta på andra när dom rider. Då börjar man ju undra hur man själv ser ut på hästryggen. Man skulle be nån filma så man kan titta på sig själv med andra ögon... för jag tror inte att man ser ut så man tror att andra ser en.
Jaja, vi åkte dit för att kolla lite priser och lite vilka hästar dom har. Men vi konstaterade att vi kanske inte hamnar i samma grupp, för vi vill inte alls riktigt rida samma hästar. Jag vill gärna rida dom liiite mindre, och inte dom stora maffiga sakerna.

Förresten så har de enda trevliga grannarna flyttat nu i helgen. Visste inte att de skulle flytta, men en dag stod flyttbilen här. Undrar vad vi får för grannar efter dom...

Jag vet att jag säger det varje år, men måste bra påpeka det... idag har jag haft mitt körkort i hela 6 år. Shit vad tiden går fort!

Fryser som sjutton nu så ska filta in mig och titta lite på tv och sen sova!

2 kommentarer:

Anonym sa...

oj, har vi haft körkort i 6 år redan. var tar tiden vägen egentligen... hihi

Jenny sa...

Grattis till det! Jag har haft mitt i tre veckor idag! Hehe! Jag ska också börja rida förresten men inte kommit så långt att jag kollat upp ställen än. :)