onsdag 6 februari 2008

Marieberg!

Japp, gårdagen spenderades på Marieberg med Åsa. I 5 timmar. Och jag spenderade inte mycket slantar. Kände mig duktig, men å andra sidan har jag ju inte så mycket att spendera heller :-)
Jag köpte inte ens nåt från fyndhörnan på Ikea. Där brukar jag alltid hitta något. Hmm, köpte i o för sig tallrikar, men dom var till mamma... hon köper alltid något till mig, så nu var det min tur att ge igen.
Mamma kom förresten till mig i fredags. Hon blev akut kissnödig och var nära mig. Klockan va väl cirkus halv elva. Hon satte sig en stund, sen gick hon en promenad med Kex. Jag har inte kännt mig så FRI på länge. Jag slapp att "göra mig i ordning". Jag kunde lägga mig i soffan och slappa i några minuter utan att känna "åhh, jag måste resa på mig, klä på mig, borsta tänderna, håret...." ...det går faktiskt inte att förklara hur skönt det kändes att slippa gå morgonpromenaden. Trodde inte det skulle kännas så befriande, men.... hon får gärna komma fler gånger!!
Alla som har kommit hem till mig och mött Kex i dörren vet att han blir GLAD, men när mamma kommer så får jag nästan panik, han halkar runt så jag tror att han ska slå ihjäl sig. Det hjälper inte att hålla i honom. Huga, Men det är ju bra att han tycker om min mamma och inte tvärtom...

He, var hos Åsa förut i kväll. Jag tror att Adde fått i sig allt för mycket kaffe under dagen, ett konstigt men roligt humör var han på.
Jag köpte Åsas telefon. hon har bara haft den i ca 1 månad. En Ericsson... jag har aldrig ägt en Ericsson förrut. Jag har aldrig velat haft en, men kunde inte motstå nu, jag var i ett STORT behov av en ny fone så... jag lär mig den nog snart!!

Inga kommentarer: