söndag 17 februari 2008

Jo men visst!

Igår var vi iväg till Fredrik o Anso, tittade på melodifestival del 2. Det är inte många låtar som är bra nu för tiden där. Sanna Nielsen gillade jag såklart...!

I fredags fixade vi lite med bilen (golfen), var tvungen att köpa nytt batteri till den. Blev stulet några nätter innan. Men det var rätt "snälla" tjuvar. Inte ett märke har de lämnat efter sig. De bröt sig in i förardörren, öppnade huven och plockade snyggt ur batteriet. Vi såg att de hade försökt plocka dän strålkastar'n oxå men inte hunnit. Grannen ovan oss hade tydligen hört något, sen tittat ut, öppnat balkong-dörren och då skrämt iväg dom. Dom hann o se att det var två någorlunda unga killar, en satt i bilen och en höll på och skruva. Jo, tre kronor fattigare vart vi oxå.... men det var allt som dom tog....
Känns som om vi har haft lite otur med bilarna sedan vi flyttade hit. På påskafton förra året var våran mazda vi hade borta. Den återfanns, men i så dåligt skick att den gick till skroten... för några månader sedan blev vi av med sidoblinkersena på volvon. Och nu batteriet från golfen. Suck säger jag bara!!

Ja, utgifterna lägger sig bara på hög här hemma. Den 7: maj ska vi ut och resa! Men innan dess ska vi besikta två bilar, betala skatt för den ena (2000:-), betala dubbel fackavg bara för att dom själva glömt och dra för en månad..., tandläkarbesök (ett måste, efter mitt senaste besök gjorde tandläkarn nå könstigt med tanden, har ondare nu än jag hade innan... + att han bankade till en annan tand så jag tappade en bit från den... dubbel-suck). Ja, sen ska vi ta nån spruta innan vi åker, och sa hade vi kostnaden för batteriet. Vill inte räkna på hur fattigt det blir.
Jag har inte fått några pengar heller sen 28 dec, men det är mitt eget fel... men på torsdag så!

Ja, var är det nu vi ska åka? TUNISIEN!!! En vecka med underbart väder, pojkvän och kompisar!! Jag längtar!!
0 km till stranden, 3 pooler, bar o resturang o 1 km till centrum!

1 kommentar:

Saa sa...

Tjenare bruden.

Så jäkla avis man blir när man ser vart du ska åka ju.

Hoppas att allt är bra med dig. Skit det där med bilen... jag vet vad du snackar om för jag har haft en jävla massa skit med min.... först någon jävel som backat in i den... med drag så klart. Tror du dom lämnat någon lapp... NÄÄÄ !!

Sedan hade jag inbrott i helgen, dom drog en ruta å plockade ut bilstereo... jävla typiskt.... men men... inget att göra, bara att glatt betala självriskerna.... SUCK!!!

Å just nu är jag sjukskriven också, det blir man ju inte rikare av direkt.... får se på fredag om det blir längre.... i så fall kanske jag kommer till Örebro. I så fall kanske vi kan ta en fika... men som sagt får vi se....

Näää ha det nu... KRAM