måndag 18 februari 2008

Kärring!

Medans hunden sitter o skiter hör jag hur en kvinna muttrar nånting uppe i hennes fönster. Trode hon pratade med nån inne i lägenheten, men icke.... Jag hörde inte riktigt vad hon sa, men det gick ut på att jag är knäpp som låter hunden sitta o skita på "hennes" gräsmatta. "Skaffa en toalett åt honom då.... säger jag" sen muttrar hon nåt mer, jag svarar att "jag plockar ju åtminstånde upp skiten efter min hund". Kärring! Centimetern bredvid Kex skit ligger nämligen någon annans... Och själv stod hon och hängde sig ut ur fönstret och rökte..., ingen undran var den askan hamnar inte....
Hon ska följa med mig när jag går med hunden en dag. Jag låter inte han gå på många ställen, men efter att ha sett hur mycket hundar som springer precis överallt och både pissar och skiter på det ena o det andra.... åh, folk ska bara veta... Jag är så trött att folk tittar o anklagar mig, när det finns värre!

Inga kommentarer: