torsdag 28 februari 2008

...

Tack snälla Jossan för att du tänkte på mig idag!

Nu börjar alla svaren dyka ner i brevlådan, "tjänsten är tillsatt annan...". Men det är bara att söka vidare...

Förresten så dök mitt arbetsgivarintyg upp.... Ringde om det, tror det var runt15 dec. Det dök upp för drygt en vecka sedan. Det konstiga var att den var adresserad till min gamla adress. Sen har någon skrivit förhand "eftersändes... " - och sen min nya adress. Det hade ju varit snyggt o lämna in den nu, när den skulle vara inlämnad senast den 7 jan. Tur att jag fick hjälp med att få den till då, även om DET är en historia i sig.

Hur facket tänker förstår jag inte. Dom skickar ut en räkning på 251:- som dom tycker jag ska betala. Så påstår dom att jag har fyllt i annat än arbetslös i dec. Jag ringde för att kolla upp det, jag har ju varit arbetslös... och fyllt i det. Hon jag pratar med säger att jag inte betalat in fackavgiften för december månad. Hon tyckte att jag skulle betala räkningen och lägga till lite så det blir den hela månadskostnaden. Jag tyckte det lät konstigt alltihop, så jag kollar upp allt dom dragit, och ja visst. Nog har dom dragit minsann... Jag ringer upp igen och förklarar, får vänta i evigheter. Tillslut säger hon i luren "Nu har jag och min kollega kollat, och allt stämmer". Alltså, allt är draget som det ska och jag kan strunta i räkningen (allt borde gå rätt till, har ju liksom autogiro, så jag kan ju inte glömma och betala o pengar finns alltid där). Tänk vad man måste hålla koll på saker o ting. Och det var inte första gången dom skickar ut en räkning.

Jag har haft så långtråkigt den här veckan. I morgon tänkte jag åka upp på stan och framkalla lite bilder. Har ju endel om jag säger så. Och nu har jag kollat lite i datorn vad jag har och sparat allt som är av värde på externa hårddisken. Det känns skönt att ha det på ett tryggt ställe, man vet aldrig vad som kan hända med datorn eller när.

I helgen va Camilla här och vi dansade framför tv:n. He he, dansmatta och fy vad jobbigt det är. Men det är ju ett roligt sätt att träna upp konditionen på!! Och Ulrika -svikers!!!! Närrå, jag hoppas du kryar på dej!

På söndagen provade Robban dansmattan, han tyckte nog att den var jobbigar än jag. Och Kex tyckte den var roligast. Man fick inte vara ifred, och med hans tassar blev ju allt bara fel. He he!!

I lördags fyllde ju Kex hela 10 år!!!



Camilla & Henke, jag hoppas ni får det trevligt i Talinn!!

Inga kommentarer: