onsdag 16 april 2008

1 år

Yes! Ett år sedan idag började jag blogga. Och vilken grej det har blivit, visste knappt vad en blogg va för drygt ett år sen.
Idag har jag faktiskt inte gjort många knop. Robban hämtade upp mig när han slutade jobbet så handlade vi lite.

I måndags och tisdags var det fullt upp. Bland annat hämtade jag bilen som vart på verkstad. Den har äntligen fått en ny vindruta. Den gamla såg man knappt igenom. Men nu så...


Idag är det oxå 22 hela år sen min morbror gick bort. Jag 4 år gammal låg och sov i hans tjugoåriga famn när hans kompis ville ha skjus nånstans. Han ville egentligen inte men åkte ändå. På vägen hem hände det som inte får hända, han somnade... Han satt fastklämd länge innan han kom loss. Hans liv gick inte att rädda. 20 år gammal! (20 år och 1 mån för att vara exakt).

Detta hände vid "Mariebergs-nedfarten" när man åker "gamla" vägen från adolfsberg. Vid busshållsplatsen mitt emot ungefär körde han neråt. Man kan se att räcket fortfarande är tillknövlat, eller vet inte nu, men va det för ett år sedan. Jag tänker på han varje gång jag åker förbi där. Rätt jobbigt att tänka på vad han fick gå igenom där. Det är tur att jag inte åker den vägen så ofta.

Tänker på dej Putte!

Inga kommentarer: