torsdag 1 maj 2008

Just det!

Jag glömde ju berätta. Jag besiktigade bilen (volvon) i går. När jag sitter där inne på bänken och tittar på så tycker jag att bilen ser konstig eller annorlunda ut. Undrade om det skulle se ut så där. Nämligen... jag tyckte att bilen saknade avgasar-röret. Då tittade jag på avgas-rör-slang-grejen dom sätter på, den låg på golvet. Tyckte den såg annorlunda ut än de andra som hängde där inne, typ som att en viss del satt fast i den. Kom fram till att om inte min besikt-gubbe säger nåt så får jag väl säga nåt. Men då var det en annan kille som gick förbi och tittade lite konstigt på slangen. Så tittade han på mig. Och jag nickade liksom att "ja, den tillhör nog mig". Då frågade han gubben som håller på med min bil "vad sysslar du med, har du sönder bilen", skämtade lite. När allt var klart sen sa gubben att han hade lagt grejen på golvet där bak i bilen. Tänkte lite snabbt "det var ju dumt o sätta dit den, när det ändå var han som hade dän den". Men men, så jag åkte därifån med ett avgasrör ca 30 cm kortare. Måste sett fult ut, ett hål utan ett rör som sticker fram. Inte för jag tror att det är nån som tänker på det. Så i dag har vi varit och inhandlat ett nytt sådant.

Nu ska jag glo på slutet av NCIS, min favvo-serie

Inga kommentarer: