torsdag 1 maj 2008

Äpple

Igår va det Valborg. Vi gjorde inte så mycket faktiskt. När det började bli dags för brasa åkte vi som vanligt till Lillån till Fredrik o Anso, där fikade vi lite innan vi gick till brasan. Synd att det skulle regna, det regnade ju bara lite, men det var lite för mycket. Den här gången vann inte nån av oss (6 vuxna) nån storvinst vid choklad-hjulet. Förra året vann alla utom Robban (den enda som ville ha, alla andra sa att dom egentligen inte ska äta choklad.... varför spelar man då'ra.... ja ja...). Men glad är han för det. Det är så roligt att se barnen så glada, barn kräver inte så mycket. En boll i en rolig färg förgyller hela kvällen liksom. Sen fanns det annat roligt för dom, som att åka karusell. Albin o Axel blir bara sötare o sötare. O Linus har växt och blivit stora killen!!
Jag o Robban försökte oss på att möblera om här hemma. Det sket sig, och allt hamnade tillbaka på sin förra plats. Detta vardagsrum är så tråkigt, inget funkar liksom.
Jo, jag tror jag måste vara allergisk mot äpplen eller nåt. Jag är som torr på läpparna, sen när det är på väg att gå bort så kommer det tillbaka. Och när jag tänker efter har det varit efter att jag ätit äpple eller druckit juice. Kan ju ha nåt med det och göra. Det börjar bli irriterande nu, jag vill att det ska vara BORTA!!

Jag o Robban har tittat på lite filmer här hemma, vi har sett 27 Dresses, Förtrollad och Bee Movie. Alla rätt bra filmer!

Inga kommentarer: