torsdag 24 april 2008

Yeah!!

Supergott med grillat idag. Mormor och morfar var oxå med, o Kex oxå så klart. Vi brukar inte ta med oss Kex så ofta när vi åker bort, just för att han är så orolig och går till dörren hela tiden. Men hos mamma tror jag att han trivs. Inte ett dugg rastlös, det är skönt. Ha, förutom i kväll då. Då sa jag till Robban "ska vi ta och åka hem då?", o det var han inte sen med att höra.... ha ha, hade dörren stått öppen hade han suttit i bilen innan vi hade hunnit rest på oss!

Jag längtar tills vi får tillbaka vår tv. Det hade uppkommit nån svart fläck i högra hörnet, så vi åkte och lämnade in den. Ha ha, och killen som tog emot den ställde sig på alla fyra på golvet för att titta... det såg så roligt ut. Han hade aldrig sett något liknande. Så vi fick en låne-tv, en JVC. Men den passar inte riktigt in, den är svart och allt annat vi har är ju i silver. Så för den skull vill jag ha tillbak vår tv. Och kanske för att jag är lat av mig. För nu får vi använda två dosor, en för ljud och en för kanal-byte. Vår tv är av märket Philips, likaså dvd:n, det är skönt att kunna sammanköra allt på en och samma dosa då.

Mycket onödigt vetande , men det borde ni veta ni som känner mig. Ska jag förklara något kan det ta hundra år. Jag får liksom inte fram de där perfekta orden som gör att alla fattar på en gång.

Imorgon är det fredag, superskönt! Fast jag håller inte riktigt reda på vad det är för dag. Eftersom jag inte gör så mycket om dagarna så känns veckodagarna inte så mycket annorlunda än helgdagarna. Det är lite tråkigt, för när det är helg ska man ju känna att det är helg!

När jag är ute och går med hunden om dagarna ser jag så många som sitter och myser i solen eller har picknick, jag vill oxå ha picknick på en filt och sitta o prata lite skit. Är det nån som känner för det så hör av dig!!!!! :-)

Imorgon ska jag upp på stan och träffa Ulrika, funny bunny. Vet inte om det är fler faktiskt, men trevligt ska det bli. Robban tyckte det var bra att jag stack iväg en stund, för då kunde han ha sin fredags-vila ifred. Han säger att jag bara skäller på han. Hm, skälla vet jag inte, men jag brukar ropa på han efter sådär drygt två timmar, då tycker jag faktiskt att han vilat klart!!

Nu ska jag försöka trötta ner mig lite så jag somnar på en gång när jag lägger huvudet på kudden!!

Inga kommentarer: