lördag 7 juni 2008

1 hel vecka har redan gått.

Ulrika tyckte jag skulle uppdatera lite här, så det är bara att göra som ho önskar!!!! :-)

Robban är iväg med Calle, så sitter här hemma i värmen själv. Det är "bara" 29 grader här inne i vardagsrummet, solen har legat på åt det här hållet sen ca 14 så. Så när vi äntligen kan öppna balkongdörren får vi snart stänga den igen för alla mygg som vill in.

Jag hade supermysigt ute på landet förra fredagen med mormor, morfar och Kex. Robban kom ut för att hämta mig o lurv, han stannade även kvar en stund så det blev en heldag där ute. Skööönt!

I torsdags bidde det att jag gick på min brors student, och sedan åkte hem till min kusin.

Pappa m familj kom o hämtade mig och vi kom lite tidigt så vi stod o väntade o väntade. Det var ju suuuper varmt verkligen. Till slut kom han ut och han höll på att dö av värmen i sin tjusiga utstyrsel. Uj uj uj, min lillebror har blivit stor.
Träffade på Carro o Maria oxå!!! Puss på er!

Efter att vi stått på stan och kollat på alla bilar med studenter i plockade mamma upp mig o åkte till min kusin.

Jag vet inte hur många gånger jag sa, att studenterna låter ju inget!! Fan, jag, Camilla o Lena sjöng och förde liv så vi knappt hade nån röst kvar! Och det är sååå det ska vara. Men så hade vi ju snyggaste åket oxå... ha ha!!

Hos kusinen Micke som inte hellre var så "liten" längre, fick vi mat. Och dricka... fan vad varmt det var! Där var lite folk som jag inte träffat på länge så det var kul att se alla.

Shit det blir långt det här....
Men men, igår var vi på landet med Marie o Jesper och 5 min efter oss kom momor o morfar. Så det blev ytterligare en heldag där. Så härligt!! Vi gick en promenad för att Kex skulle få bada lite, svalka ner sig. Men när vi kommer dit är det reda en hund där. Men dom klev upp så Kex kunde få plaska lite grann. Det är inte alls långt från stugan men promenaden tillbaka i den gassande solen gjorde att Kex nästan var torr när vi kom tillbax. Så det blev vattenslangen, sen låg han i skuggan så han höll sig sval en stund.
Idag var jag, Robban, Henke o Camilla till Vintrosa, till Jösen o Joel o deras nya hem. Det kommer bli jättefint när det blir klart!

Ja just det! Jag och Virre åkte till Camilla i tisdags. Där hade Camilla packat fika så vi åkte o bada. Det var lagom med folk, och det blev mitt första dopp i år!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha! Tänkte exakt samma tanke angående studenterna. De stod på sina lastbilsflak men typ ingen sjöng eller lät. Det var ett stort flak som åkte förbi mig flera gånger där Ingen arken vinkade eller skrek nångång. Helt astråkiga!!!