onsdag 25 juni 2008

Sen kväll... som vanligt

Ja, här inne ekar det!! ho ho ..... he he

Finns inte så mycket att skriva. Var nere i Ängelholm i går. Åkte 90 mil på en dag. Dagen startade med en promenad med Kex 6.30, åkte till Hovsta och lämnade honom där. Åkte och hämtade upp mamma och Marie, sen for vi.

Oj, vad jag saknar folket där nere. Begravningen var jättefin!!! Inte alls mycket folk... har ju sin anledning (vissa hade ju egen begravning att tänka på). Vår släkt har ju av nån anledning spritt sig runt om i hela landet. Roten är Örebro, men många dragits neråt som ex Ängelholm och Göteborg.

Barnen har blivit så stora, mina sysslingar. Och såååå gulliga dialekter. Tre tjejer o två killar består ligan av. Och tjejerna är verkligen kopior av sina mammor när de var små.

Vår släkt består mest av tjejer, när jag tänker efter. Eller njo... mammas kusiner (med mamma o hennes bror inräknad) är ju fem tjejer o två killar (mammas bror gick ju bort vid 20 års ålder, så de var ju tre st en stund). Sen när de har fått barn har det blivit 8 tjejer o 5 killar.
Så mycket mer tjejer kanske det inte var, men lite. Ska man räkna extra noga är det ju en av mamms kusin som inte har några barn, och min morbror har ju "bara" ett barn.

Ja, det kanske inte var så intressant, men jag var tvungen att räkna ut "högt" för mig själv...

Jag fick med mig en sån läcker tavla med mig hem. En av mamma kusiner är ju lite lagt åt det konstnärliga hållet. Hon har ett galleri hemma hos sig, där även med hennes mans tavlor. Det fanns så mycket fina tavlor. Två utav hennes tavlor skulle jag kunna göra vad som helst för, för att de skulle bli mina!!
Anna Rydén Westling heter hon, och maken Mats Westling.
Och jag o min syster FICK varsin tavla av Mats. Jag ska fota min och lägga ut här!!

Anna är förresten den personen man ska krama om man vill ha en riktig kram. En riktig kamgo person. Hennes mamma var oxå en så person. Jag vet när jag var liten och visste att dom skulle komma på besök så längtade jag såå, för man fick alltid världens goaste kram!

Nä, nu är det dax att sluta innan jag kommer på nåt nytt bladdra om.

Inga kommentarer: