måndag 27 oktober 2008

Förresten...

VINTERTID ... det är vad det är nu!
Mörkt är det redan vid 16. Kommer ihåg förra veckan efter simningen, klockan var då ca 17.45 när vi var klara. Jag påpekade att jag tyckte inte att det var så mörkt... ja, det går fort.

Robban upptäckte två döda fåglar på vår balkong idag. Usch, det finns ett äckligt märke på fönsterrutan. Men jag förstår inte, två st?? Och fiiina fåglar va det!
Den ena hade hamnat på stolen, vi tänkte att det är bättre om den får ligga på golvet. Men den är borta, under dagen har den försvunnit. Säkert nån dum, stor o ful fågel som snott den...

Imorgon ska jag som förra måndagen skjutsa Robbans pappa. Han ska va borta kl 13, hämtad kl 14.
Förra måndagen var det just det jag hade o göra oxå. MEN kl 7.00 ringde Robban och frågade om jag kunde hämta upp hans mamma, hennes bil hade lagt av. Till slut behövde jag inte det. Jag skulle istället hämta henne på jobbet efter några timmar för att skjutsa henne till vårdcentralen. Vi blev lite tidiga så jag gick med in i värmen, och alla som sitter där inne i väntrummet känner alla.
Åkte därifrån till apoteket, jag passade på att hämta ut lite recept till farmor jag hade. Sen åkte vi till Mcdonalds. Hem till Hovsta för att äta. Efter maten var svald var det nästa herre på tur... Kl 13 var vi på plats, lämnade av honom. Jag åkte hem till farmor för att lämna meducinen, passade på att gå och handla åt henne oxå. När jag var klar med det hämtade jag "gubben" (han kallas faktiskt så). När han var hemma så fick jag äntligen åka hem, jag var såå trött. När jag kommer hem går jag en promenad med hunden. Sen in med hunden i bilen och åker till min mamma där jag skulle hämta en sak. Sen till Robbans jobb, hämtade honom. Vi åker till Hovsta för att hämta bilnyckel till den "trasiga" bilen. Den skulle ha blivit hämtad under dagen, men blev ståendes på en parkering där man bara får stå i två timmar. Så vi åker dit, åker följe hem till Hovsta (varav bilen funkar fint här). Se bar det av till Robbans jobb igen för att släppa av honom där. Eftersom han skulle fixa en grej (ja, den historien drar jag en annan dag, ha ha) på volvon som jag haft hela dagen så hoppade jag och vovve in i golfen och ÅKTE HEM, Men då hade ju klockan hunnit bli kväll så jag och Kex gick promenad innan vi gick in och damp ner i soffan.
Ja, gott folk. Det är vad man kan roa sig en måndag med!!

Jag var så himla aptrött den dagen, och jag satt aldrig ner än mer när vi åt och i bilen vi åkte.
Men var det inte pest o pina som jag kanske får det att låta. Det är kul att få hjälpa till, få ge tillbaka lite. Robbans mamma ställer upp på oss så mycket!

Nu blev det långt med mycket text....
Bäst och säga God Nattens!!!

Inga kommentarer: