söndag 30 augusti 2009

Inte överens

Sitter här och tuggar på lite remmar! Vad är marken utan godis. Det är typ det som har följt med hem i väskan de senaste gångerna.
Jag trodde inte jag skulle orka gå på marken, men jag ville jue... och så blev det med Robban och Marie, i min takt, ha ha!

Jag och Robban kan inte komma överens om namn. Vi har väl någorlunda kommit fram till tilltalsnamn, men sen andra namn o efternamn. Och båda är vi lika envisa. Är det nån som har förslag på namn så är det mer än välkommet!! ;-)

Nu vill jag gå och lägga mig, så det kan bli en ny dag. Det är om kvällarna magen verkligen gör sig påmind!

Tjingeling!

11 kommentarer:

Ulrika sa...

ta bådas efternamn så blir det rättvist. Blir det en tjej ska hon ju självklart heta Ulrika i andra namn ;). Hehe, nä, men ta något släktnman typ mormor eller farfars namn.
Tycker nu att bebisen kan ta o komma ut så man slipper gå o vänta...

~Louise~ sa...

Ha ha, Robban är ju så kräsen...! Vem vet, Ulrika kanske det blir :-) Våra släktnamn är inte de roligaste. De som är nåt att ha är väl i så fall Inez, Lilly, Amalia. Men sen är det harriet, gunnel, berta, ...so on...tyvärr inga jag tänkt mig.

Du tycker ungen ska komma nu, vad tror du jag tycker.... grrr!

Ha ha, kraaaam

Jenny sa...

Lilly är ju hur fint som helst!

~Louise~ sa...

Ja, Lilly är ju fint! Det är ju så jobbigt när man sitter och funderar på namn. Man tänker ju sönder dom.
Aldrig hade jag trott att det skulle bli så svårt. Men det är väl det, bara för att man verkligen får välja precis vilket man vill så kommer man inte fram till nåt.

Vem vet, när ungen väl kommit ut så "ser" man direkt vad h*n ska heta!

Camilla sa...

Jag håller på Inez eller Lilly det är fina namn båda två....hoppas den tittar ut snart

Joel & Jossan sa...

ALLA heter Lilly haha ! Men som andra namn visst ...

MEN ditt efternamn e ju finast,tycker jag om ni ska ha ett... men gör så annars att ni väljer ett mellannamn var , så gjorde vi , först tänkte vi Nova Jeanette Christina efter våra mammor, men så blev det ju Nova Marianne (Nicklas mormor som gått bort) och Carolina (efter min syster) och efternamnet var självklart o hade varit det även om vi ej hetat samma !

E tilltalsnamnen spikade alltså ? Vi hade ju tre namn, då e man rätt säker på att ett passar ... hade ju ETT pojknamn dock bara hehe ! Men Nova blev självklart direkt !

Joel & Jossan sa...

Inez e förresten helt underbart tycker jag !

Inez Marie Louise Eklund TADA !!!

Joel & Jossan sa...

Eller blir det en kille som jag tror ;-) så får den väl heta Davidsson och Robert i mellannamn ? Rättvist då ju eller hur ;-) !?

Lena sa...

jag skulle nog köra Lovisa Amalia i mellannamn. Lovisa som anspegling på dig och Amalia som släktnamn. Gillar även Inez men tänker bara på Inez Usman (- hon som trode internet bara var en fluga som snart skulle dö ut).

Joel & Jossan sa...

Lovisa Amalia var jättefint ! Superbra förslag ! Med det flicknamn jag vet ni har ;-) ! Men så e det ju detta med pojke hehe, verkar som alla utom jag tror tjej :-) !

~Louise~ sa...

Ja Lena, det var ett bra förslag. Inte dumt alls!
Åh ang pojke el flicka.... jag har ingen aning själv. Men majoriteten säger faktiskt pojke, så du är inte ensam Jossan! :-)