söndag 27 september 2009

3 veckor!

Idag, nästan på minuten är min lille kille tre veckor!
Kan inte förstå, kan ibland inte förstå att jag inte längre är gravid och går och väntar på att få se vem det är som ska komma och bo med oss!
Han är ju här nu!
Han ligger och sover nu och egentligen borde jag oxå göra det. Är så trött att det gått över till pigg. Han har varit så snäll mot oss på nätterna fram till ett par dagar sen. Förut sov han i sin vagn från ca 23 - 6.30. Nu vaknar han runt 2-tiden och vill därefter inte riktigt sova igen. Bara småstunder då gärna i famnen, då är det inte lätt att sova själv. Sen har han varit vaken hela förmiddagarna och somnat en halvtimma, tio minuter här och där. Sen somnar han mot kvällen, men enligt mig helt fel tider. Men det ska nog bli ändring på det... hoppas jag. Hoppas oxå på ändring om att han kan sova själv. Han gillar när man bär på han, eller ja, är i famnen helt enkelt. Och jag vill inte att han blir ett sånt barn som bara vill bäras på. Men som sagt, än så länge är han ju så liten så det hinner ju ändras.
Jag längtar tills onsdag, då ska han vägas igen. Sist hade han bara gått upp 100 gr på en vecka, det var väl i minsta laget tyckte bvc-tanta när hon var på hembesök! Men nu tror jag i alla fall på att han ska vara uppe i sin födelsevikt. Sist vägde han 3730...

Slänger in en bild på gulklimpen (som min farmor kallar honom) när han sover så fint!!


Tagen på min födelsedag, 22 sep. 16 dagar gammal!

2 kommentarer:

Saa sa...

Sicken liten sötnos ni har fått... Grattis tös !!! Är ju nästan lite avis... men här ligger ju barn ganska långt borta. Får isället skämma bort brorsonen och nu väntar ju även vännerna sin lilla kille.

Ulrika sa...

Helloooo
Hur gick det med vägningen idag??? Träffas snart...

Gillar bilden på Lias. Så söt på den (men det är han ju jämnt ändå)

Kramis