torsdag 20 januari 2011

Det märks att vi har två bilar nu! Vi ställde på golfen för nån vecka sen. Helt plötsligt har jag och Lias inte varit hemma lika mycket :-) Skönt att vara ute och röra på sig. Ta sig dit man känner för!
Men imorrn blir nog en hemmadag, då hoppas jag att Virre kommer över :-)

Helgen som var, var riktigt trevlig!!! På fredagen kom Camilla, Jossan o barnen över på fika! Tre barn i helt olika åldrar, men de lekte så fint. Lias tittade på Nova hur hon lekte och tog efter. Sen tittade han på Milo och klappade lite på huvudet, och sa "mmm" och pratade lite med han.
Och fina Camilla hade julkappar med åt barna. Tack Camilla!! Lias fick två böcker och en skiva. En bok hade vi, med det gör inge - han gillar den, alltså kan en vara hemma och en hänga med i skötväskan eller ligga i bilen o liknande. Andra boken var skitbra, texter på några barnlåtar! Och skivan kom inte lägligare, jag börjar bli trött på de tre som sitter i stereon just nu. Så var trevligt med lite nyare låtar!




Ja, dagen var mkt trevlig med mycket lek!

På lördagen var jag och Lias på 6-års kalas. Många barn som sprang runt. Och Lias ville bara springa efter. Han somnade fort i bilen på vägen hem :-)

Söndagen hade vi ett par från föräldragruppen här. My & Tom med sin Alma. Tiden gick så fort, men det gör den ju oftast när man har trevligt! :-)

Här är en bild på sovskyddet!


Imorse hörde jag Lias vara vaken i sitt rum. Jag ropade på honom, "Lias" till svar fick jag "mamma" , "mamma". Och det mina vänner brukar jag inte höra, det brukar mest vara pappa!
Ikväll åkte jag iväg för att köpa mat. Där träffade jag förövrigt på Ulrika, det drog visst i samma sugtarm där, ha ha...skitsamma, ni vet vad jag menar! :-)
När jag kommer hem och kliver innanför dörren hör jag "mamma", "mamma" . Det värmer sååå när han ropar på mig!

Här står han efter middagsluren. Han sov förmiddag idag, så han hade fortfarande pyjamasen på sig när han la sig. Men vad ser jag när jag hämtar han. Skitungen har tagit av sig den. Undra hur länge han kämpade med det, ha ha!!

2 kommentarer:

Mamma Mima på Landet sa...

Fint det blev! =)

Louise sa...

Ja, visst blev det. Jättenöjd!!
:-)