tisdag 22 mars 2011

Jag är sugen på paj!!

Jag har varit det i några dagar. Blåbärspaj, med mycket smuldeg :-)
Idag bidde det det här till frukost:


Igår var jag och Lias över till Camilla och Alva. Efteråt tänkte jag att en promenad skulle sitta fint så Lias kunde somna. För han hade inte sovit någon middag och klockan var strax efter 15, men det var för mycket att titta på så han somnade aldrig. Vi bestämde att knata mot pappsens jobb. Vi stannade till vid Willys och köpte lite bullar, för det började kurra lite i våra magar. Sen gick vi sakta och med lite omvägar mot vårat mål. Grejen var att vi fick gå lite sakta för att Robban skulle efter arbetstid fixa lite med bilen. Jag visste inte om det, och när jag fick reda på det så var vi för långt hemifrån för att vända på klacken och gå hem igen. En promenad på 2½ timme blev det. Och en timmes lektid på Robbans jobb blev det oxå innan vi kunde åka hem.
Lias tyckte det var skitskoj och hittade grej efter grej att inspektera. Sitta i truck fick han ju såklart oxå :-) Åkte nån slags sparkcykel, och så hittade han en pall på hjul som var himlans rolig, ha ha! Mindre roligt var det ju att byta blöja tyckte han. Men har man skitit ner sig så har man! Då fick man byta lite smidigt där bak i bilen :-)
Vi var väl hemma runt 18.30 och kan ju säga att Lias var inte svårsövd ;-)


Lias hittade Alvas solglasögon, och dom tyckte han var roliga! Sen satt de och provade Alvas vantar :-)

3 kommentarer:

cajsa sa...

vart jobbar robban igentligen? skönt med en så lång promenad var glad att det inte regnade hahha :-D han e så fin lilla lias!

Anonym sa...

Så söta dom är! Camilla J

~Louise~ sa...

Cajsa, han jobbar på Linde Milenz. Nermot Örebro bilskrot. monterar ihop truckar helt enkelt! :-)

Camilla, dom är übersöta!!