tisdag 5 april 2011

Populär minsann

Imorse precis när jag skulle kliva upp ur sängen ringer de Lias dagis. De frågar om det är okej att han stannar hemma idag och kommer extra på fredag istället! De hade så dåligt med personal, så de ringde runt till de andra 15-timmars oxå. Han förlorar inga dagar, bara skuter på dom istället. Och eftersom att jag inte hade hunnit väcka Lias så sa jag okej!
Ju längre dagen gick ångrade jag mig, för ushamej vilken energi min son haft idag.

Min telefon fick tuppjuck igår oxå, eller simkortet! I fredags fixade jag mitt kontantkort till abonnemang. Inte vad jag ville från början, men försäljare har ju en tendens till prata sönder en. Men jag tror att det blev bra ändå :-) Bara det att i går börja det stå att sim-kortet var inaktivt, det gick inte att ringa el ringa till mig. Min tanke var bara, tänk om de ringer om jobb imorgonbitti!!
Men imorse hade jag fått mejl från supporten att de gjort en uppdatering, så behövde bara starta om telefonen! Voila!!
Och några timmar senare ringde de från Eklunda, ska jobba imorgon!! Tjohoo! Det slutar inte där.. ha ha! 30 min senare ringde de även från Vintrosa. De villa att jag skulle jobba IMORGON... Så typiskt. Det var så länge sen jag var där, så det hade varit roligt. Jag sa att de typ MÅSTE ringa igen, ha ha!!

Då fick jag ju ringa Lias dagis för att säga att han skulle bli där mellan 7.30 - 16.00 istället för 9-14. Till svar fick jag att då strök de han på fredag! Trevligt, får han lida för att jag jobbar.
Hade jag nån som kunde ta hand om honom så hade jag fixat det så. För det känns inte så bra att de bara är två fröknar på, ja jag vet inte, 17st ord barn i alla fall.

Nu Desperate Housewife!

3 kommentarer:

maria sa...

Dålig stil!
De har ju själva valt att ge fredagen, då ska han väl inte bli utan?
Om du får jobba en hel vecka så får han ju inte bara komma 15 lixom...

Hoppas han får kul imorgon iaf, och är mindre aktiv på fredag ;-)

Kram!

Anonym sa...

Va? Fick du inte ha honom där på fredagen? Låter ju konstigt...Kul att du får jobba i alla fall:) Kram Camilla

~Louise~ sa...

Ja, det känns lite träligt faktiskt. Men om jag får jobba så proppsar jag på att han får vara där.
Samtidigt så känns det lite tråkigt att lämna barn på dagis, där det inte finns fröknar så de kanske inte har full uppsyn. Det är ju min skatt det handlar om!! :-)

Även om de inte gör några större aktiviteter så är Lias nöjd o glad. Och jag är glad att jag får jobba!! :-)