fredag 29 april 2011

Jag lever!

He he, blev tyst här inne ett tag. Jag som hade kommit igång så fint... :-)
Dagarna går, jag har fått jobbat på Eklunda, kanonbra ju! Och så har dom ringt ifrån Vintrosa ett par gånger oxå, men tyvärr har jag inte kunnat för att jag redan ska jobba :-(
Jag var tvungen att tacka nej en dag. Farmors begravning var i tisdags. Jag säger bara, tack för att de är så korta! Den var fin på alla sätt och vis. Farmor älskade ju blommor och levande ljus, men har inte kunnat haft det på hur länge som helst. Doften tex var borta pga av syrgasen i näsan, och levande ljusen.. ja syrgas och eld = poff, inte så bra. Och kyrkan var full av tända ljus!!
Det var trevligt att se de andra som kom för att säga Hej Då.
Robban gav mig näsduk efter näsduk där inne... tårarna tar liksom aldrig slut. Därför tycker jag att det är skönt att det inte vara så länge, för när jag gråter så får jag sånna där jobbiga ofrivilliga snyfftningar(?).
Jag känner att jag inte riktigt varit mig själv sista tiden. Mycket som hänt/händer och snurrar i huvudet. Känns som att jag inte visat mitt allra bästa JAG när jag jobbat. Jag hoppas att de känner att de vill ringa in mig igen i alla fall!

Men nu är det Valborg. Det blir trevligt, det ska firas ute i Ölmbrotorp hos Robbans kompisar.


Så här ser dagarna ut hos oss, ute så mycket som möjligt i lekparken. Lias släpper sällan sin stooora spade, ha ha :-) Här på bilden står han faktiskt stilla ett ögonblick, han funderade på något, vet inte vad men full fart blev det snabbt igen!

Förresten tror jag att jag har gått och blivit allergisk i år. Jag känner mig inte sjuk, men är sketsnorig och kliar i öra, näsa, hals så jag blir tokig. Nyser till förbannelse...
När jag nyser försöker Lias härmas, han ser för härlig ut då!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Ge mig ett U, ge mig ett P, ge mig ett P till, ge mig ett D, ge mig ett A, ge mig ett T, ge mig ett E, ge mig ett R, ge mig ett I, ge mig ett N, ge mig ett G
Vad blir det? Uppdatering. En gång till... Uppdatering
Tack!!! ;-) Ha ha ha

Ulrika sa...

29 april var länge sen nu ;-)
Tänk på att jag går hemma om dagarna o behöver ha nått att göra/läsa ;-)