torsdag 3 januari 2008

Så det kan gå!

Då var det mammas tur att flytta. Phuu..., det tar aldrig slut. Och med hennes vanliga tur har det Bara Krånglat. Har flyttat rätt mycket av sakerna, men det är på lördag det stora lasset går. Syster är här oxå, hon stannar nog en stund den här gången, :-) Hon ska tapetsera åt mamma. Jag antar att dom håller på för fulla muggar så länge dom orkar nu i kväll/natt.

Idag åkte jag iväg för att hämta mitt arbetsgivarintyg. Det har jag väntat lääänge på nu. Och sista dagen för inlämning till a-kassan börjar närma sig nu. När jag ringer personen som har hand om detta, är hon på semester. Likaså hennes assistent Likaså rektorn. Tar nån semester måste nån jävel finnas istället för (vikarie kallas det...) Lite arg blev jag, men efter mycket omkopplingar hit o dit fick jag tag på nån som först inte trodde hon kunde hjälpa mig. Men så fick hon lirka lite... Men för att jag skulle få det fort så fick jag åka till henne och hämta det själv. Hon fanns på Mikaelskolan. Väl där krånglade allt. Datorn blev konstig, dokumenten såg inte ut som vanligt. Sen upptäcker dom att det har varit, ja, vet inte. Men det låg glas på golvet i rummet brevid. Nån hade kastat in stenar. Så det stod folk och inte visste vad dom skulle göra... kaos, säger jag bara. Men efter ca35 min kunde jag åka därifrån. Tack, säger jag bara till hon som hjälpte mig. Det var ju inte hennes sak egentligen.

MEN, på vägen dit. Det har ju som sagt kommit lite snö nu. Det är jag glad för, tycker om snö. Men snön blir ju så packad efter plogningen, o inget salt (eller nästan inge, i alla fall...). Packad snö = halt! På väg till bilen ser jag en kille som helt plötsligt druttar på ändan. När jag står och skrapar bilen hör jag ett konstigt ljud bakom mig. Tittar bak och ser nån som sitter på backen. Tittar snabbt fram igen, jag menar jag såg ju att hon inte hade slagit sig så, så det är mer pinsamt om jag står och tittar på henne. Hon hann heller aldrig se att jag såg henne.
Efter all snö från bilen är jag full med det istället. Jag lägger ifrån mig isskrapan (på biltaket). Borstar bort lite snö, sen hoppar jag in i bilen och åker. Men stannar efter ett par meter för att fixa en grej med ena torkarn. Då tar jag och kliver ut med vänsterbenet och eftersom det var halt så glider jag liksom ur sätet och rullar ut ur bilen. Ligger till slut under bildörren på backen... ja, jag reste mig fort kan jag säga. Hoppas ingen så mig!
Lite senare under bilturen på väg hem blev jag påmind om att jag inte hade nån isskrapa. Jag undrade var jag hade kunnat lagt den. Sen kom jag på, biltaket... jag hittade den aldrig. Den var vit oxå, jättelätt att hitta i snön va?

Så kan det gå, när inte haspen är på!

Imorgon ska jag försöka hinna med o göra lite fint här hemma. Robban och jag firar fyra år tillsammans. Tänkte inte göra nåt särskilt, tänkte först på att gå ut och äta. Men vi vet inte vart vi ska gå. Vill helst prova på nåt nytt ställe. Men vi kom fram till att stanna hemma o äta nåt gott.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh grattis grattis ! Fyra år det e inte illa det ! Ha en mysig dag nu !

Jenny sa...

Grattis till fyra år!

Anonym sa...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.