fredag 18 januari 2008

6.11

Jag vet inte vad jag ska börja med att skriva. Det var ju ett tag sen. Dagarna går sååå fort. Förstår inte hur dagarna kan gå så fort när jag är arbetslös och har egentligen inget att göra om dagarna.
MEN, det har ju blivit längre sova på mornarna. Det gör ju att dagen blir kortare. Sen går jag ibland längre promenader med Kex, eller saktare... förut gick jag alltid i sista sekund med han, så det blev en stress-promenad...
Syster har ju varit här ganska länge nu. Ja, hon kom nog nån dag innan jag skrev förra inlägget här. Och hon åkte i förrgår med mamma hem till V-vik. så jag har ju umgåtts med henne.
Ha ha, det bästa var när vi åkte till.. ja, var var det nu. Ut mot Marieberg och alla dessa småbutiker runt om. Mormor, mamma, Marie och jag åkte i mormors lilla golf. Jag handlade inte så mycket, men däremot min syster och mamma. I skuffen kunde vi inte lasta in nåt, där hade mamma proppat nästan fullt med grejor hon hämtat till sin lägenhet. Jag och Marie satt så trångt efter allt dom hittade på sista stället (fyndhörnan på Ikea). Men hem kom vi.

Igår morse ringde telefonen 6.11 av nån jävla brud som frågade efter Robert. Jag kan inte släppa det. Jag tror ju att det är nån som skämtar med oss. Det har ju hänt ett antal gånger förut. Men det är ju så irriterande när man inte får reda på vem den "rolige" är!!! Så TALA OM!!
Ska försöka återberätta:
-Louise...
-...Hallå
"ja, hallå"
"är Robert där"
- (ja tittar i andra sidan sängen om han ligger där (hade ju ingen aning om vad klockan var), men icke)... nä, det är han inte.
"nähä, var är han då?"
- (eftersom jag inte visste vad klockan var så visste jag inte var han var. Försökte se utan glasögon på klockradion..)
"hallå, var ä han"
- på jobbet (eller åtminstonde på väg tänkte jag)
"jaha, varför det?"
- alltså, vem är Du då?
"sandra, vem är du?"
- ja, hans flickvän som han bor med!
- och om du ursäktar nu så är klockan sex på morgonen och jag tänker sova vidare. så nu lägger jag på luren!

Sen hann hon lägga på först....men.

Samma sak som den gången för ett år sen. Det ringer en man och säger att han är från polisen. Och påstår att Robban varit någon stans som han inte alls varit. Det hela lät väldigt skumt, och eftersom man "trodde" att det var polisen vågade man ju inte slänga på luren heller. Antingen är poliser riktigt dumma och ställer de mest korkade frågorna eller så var det nån som skojade med oss. Det sistnämnda tror vi på, men det är nåt vi heller inte fått reda på vem det var. Sånt gör mig tokig, för jag är ju så nyfiken av mig och vill veta allt!!

Imorgon ska vi ut och äta med Jösen och hennes pöjke. Och Camilla och hennes. Det ska bli trevligt. Har sett fram emot helgen hela veckan!!
Och förresten, Jossan och Joel: ta det lugnt ikväll. Så ni orkar med i morgon! Ha ha!!

Nu ska jag gå och sova!

Inga kommentarer: