måndag 23 april 2007

Kylskåp


Idag har jag nog varit irriterad hela dagen. Men inget slår vad jag är på kyl o frys just nu. Aldrig varit med om att det kan låta så. Det måste ju vara nåt fel. Jag sitter inne i vardagsrummet och ser på tv, men ändå så hör jag ljudet. När jag ska sova sen, det orkar jag inte tänka på... därför somnar jag alltid till tv:n, det tar bort ljudet lite.

Förut, efter jag kommit hem från jobbet gick jag med hunden. Sen när jag kom in tänkte jag ta den sista efterlängtade burk-colan som stod i kylen och väntade på mig. Men det fanns ingen.. Då hade Robban varit och nallat den. Då blev jag tokig, bytte byxor ytterligen en gång och skyndade mig till Lidl för att handlad nya innan dom stängde. Köpte två sex-pack, ställde det ena i kylsåpet och det andra lite fint i skåpet med lite saft framför.
Jag tycker ändå att jag kan få en av sex color, men så tänker inte Robban....grrr
Men allt glömt och förlåtet nu (tills nästa gång...he he).



Idag tog vi en snattare på jobbet. Eller ja, jag sa till att jag såg saker och så fick chefen rycka in. Och det va tur det, kvinnan blev ju helt galen och försökte springa ur affären. Hon snubblade och trillade mitt i kassalinjen. Det blev värsta tumultet, hon skriker som jag vet inte vad... Det krävdes två styckna starka karlar för att hålla i henne. Hon va ju helvild. Jag va på väg mot lagret strax efter dom fått in henne där, då hör jag glas som krossas. Dom hade satt henne på golvet och i närheten stod det en påse med glas flaskor. Så hon började kasta hej vildt. Sen kom det poliser i alla fall. Sen va det bara för mig att börja städa upp...glas och andra saker hon kastade omkring i butiken.


Uj uj, ja dagen slutade med att jag fick lite mat så jag blev lite mer människa...om inte lite gladare....he he. Tänk vad lite mat kan göra!




Inga kommentarer: