söndag 20 maj 2007

He He!

-"Får jag låna eran toalett för att lämna lite avföring?"
-"Va?"
-"Får jag lägga avföring i toaletten?"
-"Nää!"
-"Vaddå, får jag inte skita på eran toa?"
-"Nä, det får du inte!"
-"Nähä, skit i det då"

Japp, sånna roande samtal har vi på jobbet med våra kunder!!!!!

Vi har ju Gerda oxå. Hon ringde för att tala om att det står en kundvagn på hennes gata. Då talade jag om för henne att det står kundvagnar över hela vivalla.... Om hon inte va så dålig sa hon, hade hon gått upp själv och lämnat den... Men nu tyckte hon att jag skulle be nån från butiken att hämta den och samtidigt ta med en dricka som hon betalar då. Hallåååå! Visst jobbar jag inom service yrket, men en viss gräns finns, även för de gamla!

Imorgon börjar både jag och Robban 14.00. Han ska jobba skift i 6 veckor på jobbet. Det finns så mycket att göra nu tydligen. Trevligt, trevligt!!

Jo, bilddagbok har jag ju fixat en oxå!!! http://lojzen.bilddagboken.se/

2 kommentarer:

Anonym sa...

tja, folk är helt enkelt inte kloka. Har varit med om liknande typ folk som ber en ringa upp dem i stället för de har ju faktiskt bara pensionen att leva på och det är ju så dyrt att ringa 118 ...

~Louise~ sa...

Jo, det finns folk till allt. Gamla speciellt, det är dom som är värst. Är bara o hoppas att en inte blir likadan själv ;-)