söndag 17 juni 2007

Slut

Helgen är slut, skönt som fan!! Jag hatar att jobba helg, men det är ju det som gör pengarna. En kund på jobbet talade om för oss att Bulgarien skulle man visst Inte åka till (Sunny Beach). Ingen bra mat, inge roliga ställen att besöka, sen kommer jag inte håg mer, bara att det inte va värt pengarna. Men jag som hört att det ska vara så trevligt... och Jenny som ska åka dit. Lite avundsjuk är jag!

I torsdags va jag på stan och träffade Jenny. Det va trevligt, det är inte varje dag liksom. Jag hade tidigare varit hos optikern och skaffat linser. Hade på mig det resten av kvällen. Men jag tycker inte att jag ser lika bra med dom måste jag säga.

I fredags träffade vi Robbans kompisar på Royal. Vi + två andra satt där när det sista paret kom, varav en av dom fyllde 30 år. Han blev lite överraskad (det va ju lite det som va meningen oxå). Han hade ju inte fattat alla små-hintar som hans tjej hade gett honom som tex att han kanske skulle raka sig, eller att han kanske skulle byta sina slitna jeans och hans mys-tröja... Men vi hade trevligt ändå. Inte störde vi oss på det i alla fall.
Innan vi åkte upp satte jag i linserna, gick väl sådär. Tyckte att det kändes konstigt i högra ögat hela kvällen, men inte så jag hade hont. Men när vi kom hem på sena kvällen och jag skulle ta av mig dom.... oh my God säger jag bara. Det gick inte att få bort den från högra ögat. Satt stenfast, tog mig nästan 40 min att få bort den. Hade använt alla knep jag fått lärt mig. Hade så ont att bara blinka gjorde ont. När jag kom till jobbet på lördagen så frågade Per mig vad jag hade gjort med ögat, varför jag va så svullen... Vågar inte sätta i dom igen...
På morgonen innan jag for till jobbet hade Robban gjort iordning en macka och ett glas mjölk till mig (tur, annas hade jag inte fått nåt i maggen). När jag kom hem hade han damsugit och torkat golv och gjort fint. Idag när jag kom hem hade han bakat muffins... och inte nog med det så hade han sparat smet i kylskåpet (han vet att jag gillar sånt).... vilken karl jag har!!!

Nu ligger hunden och surar vid sin boll, den är nämligen tom och han vill att vi ska fylla på den med hans mumsiga godisar. Det han inte vet är att hans "godis" är torkade grönsaker.... ha ha.
Nä, nu är det dax att runda av här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju inte Sunny Beach jag åker till utan lite lyx så den där kunden kanske har rätt ändå? :P :P

Lena o Jacob sa...

Vad gullig han är, det är ju sånna där små saker som gör vardagen bättre! ..kaksmet = mums!