tisdag 14 augusti 2007

Släkten är värst

Min mamma och min mormor är så roliga. Förra veckan när jag och Robban va i Skövde så va mamma hundvakt. Hon ringde efter att hon hade kommit in med Kex från promenaden. Eftersom det regnade ute så blev ju hunden blöt, då sa hon "jag vet inte hur ni brukar göra, ni har säkert nån handuk ligger nånstans som ni brukar använda?". Jag sa ja, den ligger nog i badrummet. Då sa hon att det va försent, hon hade använt TOALETT PAPPER . Jag bara garva när hon berättade det. Jag kan inte tänka mig att det gick så bra med det, för hunden va ju dyngsur! Men men...
Inte nog med det, under promenadens tur tyckte hon att det regna lite för mycket. Hon hade försökt att få Kex stanna under ett stort träd, för att få lite skkydd. Men efter två sekunder ville han dra iväg. Hon berättade då "det är klart att han inte ville stå där, vi va ju praktiskt taget hemma"...

Mormor är bara för rolig. Jag vet inte hur vi kom in på det men, vi började prata mankhöjden på hästar. (Jag kan knappt skriva, jag skrattar redan nu igen så jag dör). Min mormor häver ur sig att mankhöjden är ju där hästens mage slutar!!!!!!! Hallå... jag vet inte vart hon fått det ifrån. Men roligt va det, och hennes min när hon fick veta var man egentligen mäter från!

Ja, ledig är jag imorgon. Skööönt, hoppas att Ulrika vill komma förbi en sväng.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hAHA D DÄR MED MANKHÖJDEN VAR BRA ! oj det blev stora bokst, har Nova i knät *s* !

Anonym sa...

Ja, min mormor brukar kläcka ur sig endel roliga saker faktiskt. Bara synd att man inte kommer ihåg allt!