onsdag 5 september 2007

Bara tisdag!

Idag är det bara tisdag, önskar det vore torsdag i allafall. Dagen igår skulle jag bara vilja radera. Kommer till jobbet kl 14. Då ska jag Inte jobba. Snacka om förbannad jag blev. Schemana på jobbet funkar ju inte riktigt som det ska, så man vet typ aldrig hur man jobbar. I fredags hade vi inventering, och det sista jag frågade va"hur jobbar jag här näst". Till svar fick jag mån kl14 till stängning. Jag sa att jag tyckte det va lite konstigt för jobbar aldrig en sån tid, frågade om han va säker. Och ja, det va han. När jag klampar in på jobbet då för att jobba så säger han bara "nä, men så kan jag inte ha sagt" J*vla klant säger jag bara. Stressade hela dagen för att hinna med allt jag skulle hinna med, och det sa jag till han oxå... att han förstört hela dagen för mig.

Idag har jag haft mina linser på mig. Många har tittat men inte sagt nånting. En kille sa "du ser annorlunda ut..." en sa,"va vacker du va idag då". Vad svarar man på sånt? :-)

Här kommer en liten lista:
Nämn något som gjorde dig glad igår: Va inte särskilt glad igår. När Robban och jag kom hem samtidigt blev jag glad(slapp då gå med hunden för tredje gången, he he). Nä, jag blir alltid glad när jag ser Robban.
Vad gjorde du kl 08 imorse? Sov så gott!
Vad gjorde du för 15 min sedan? Tittade på "Sex and the City"
Det sista du sa högt? Ska du inte gå och läga dig inne hos Robban? (till Kex)
Det senaste någon sa till dig: "Go'Natt!" (Robban gick o la sig)
Vad har du druckit idag? Cola, det senaste va ett glas juice (Bravos Apelsin, Äpple & Mandarin)
Vad var det senaste du åt? En stoor baguett med ägg i. Robban hade fixat det till oss när jag hem från jobbet.
Vad var det senaste du köpte? Robban hade handlat idag, så jag kompletterade med lite dricka och en Yalla yoghurt.
Vad är det för färg på din ytterdörr? Brun
Vad är det för väder hos dig nu? Öhh... kolsvart ute. Men det är 5 grader ute.
Godaste glassmaken? Är inte så mycket för glass, men vanilj, blåbär & lakrits.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Jo men visst
Sover du tungt? Tror inte jag gör det så ofta faktiskt
Drömmer du mardrömmar? Beror på vad som räknas som mardrömmar.... en liten myra som ska äta upp mig (vilket faktiskt inte kan hända)... Allt händer i mina drömmar...
Trivs du med ditt jobb? Vissa dagar, men oftast inte.
Favoritklädsel? Uj uj, orkar inte tänka efter
Favoritlåt just nu? Har ingen favoritlåt, men älskar låten "I want to break free" med Queens
Vad ser du om du tittar till höger? Ett fönster (med gardiner jag inte tycker passar... men orkar inte leta nya).
Vad gör dig glad just nu? Öhh, vet inte (vad deprimerande)
Vad ska du göra härnäst? Gå och lägga mig.
Höger el vänsterhänt? Högerhänt.
Humör just nu? Trött, hade varit glatt om jag inte visste att jag ska upp tidigt och jobba i morgon.
Favoritgodis? Tänder, saltlakrits, körsbär....
Kläder just nu? Gröna strumpor med en konstig hund på. Grå mysbyxor, svart/brun-randigt linne (gina tricot), en grå långärmad (gina tricot)
Sommarplaner? Ja, sommaren är ju över för den här gången, och har inte tänkt så mycket på nästa.
Hur många kuddar sover du med? Har fyra i sängen men sover på två
Spelar du ngt instrument? Nej, men kan liiite flöjt...
Morgon eller nattmänniska? Mest nattmänniska, men annars lite blandat
Vad är viktigast för dig? Familj, vänner...
Är du kittlig? Njae, beror på vart... och vilket humör jag är på.
Snarkar du? Nix, snusar kanske lite...
Stjärntecken? Jungfru
Äckligaste insekten? Hmm, alla små äckliga kryp
Stökigt el välstädat? Välstädat, och man försöker väl. Men med Allt på sin plats kan det se fööör välstädat ut.
Längtar du mest efter just nu? Att lukten efter vovves fis ska försvinna... Och att jag kan bli riktigt trött så jag somnar så fort jag lägger huvudet på kudden (vilket aldrig händer).

Inga kommentarer: