tisdag 9 oktober 2007

Äckliga kryp

Idag var det tänkt att mamma skulle flytta in i hennes nya lägenhet. Men så blev det icke. Så skitigt det var i köket... vi började med att städa kyl och frys så vi kunde ställa in maten vi tänkte äta där. När vi äntligen var klara skulle jag börja med att göra rent lådor och skåp å jag upptäckte.... KACKERLACKOR... i två lådor kryllade det av några styckna. Levande och döda. Då ringe mamma Öbo, klockan var rätt mycket men dom va kvar som tur va. Dom kom och tittade och konstaterade att det var kackerlackor. Så han frågade mamma om hon hade nånstans att bo eller om hon ville ha en evakuerings-lägenhet. Vi hade ju som tur var bara hunnit släpa dit städgrejor och lite annat. Så nu får mor antingen vänta i 2-3 månader tills saneringen är klar eller få nån annan likvärdig lägenhet någonstans.

I morgon kommer den nya och sista Beck-filmen ut. Så den ska jag och Robban hyra och spendera kvällen med!

Imorgon ska jag gå till arbetsförmedlingen och anmäla mig arbetslös. Puhh, har inte varit där sen -01 nån gång. Hoppas jag hittar ett jobb snart. Tycker det är synd att förskolor inte anställer barnskötare. Jag tänker inte sätta mig i skolbänken igen, så är det bara! Varför gå tre år i gymnasie men ändå måste fortsätta lika länge till sen. Vi får se...

Nu ska jag ta en alvedon och försöka lindra öronvärken jag har!! Hatar att ha ont i öraona.

3 kommentarer:

Milliz sa...

Vill du jobba inom förskolan kan du ju alltid anmäla dig till vikariepoolen...om inte annat så får du ju lite kontakter på det viset..och vikarier behövs ju titt som tätt

Anonym sa...

Du hittar snart något. Tack för ett bra samtal ikväll. Kram.

Anonym sa...

Camilla, du har så rätt!
Och Jossan, jag hoppas det jag med. Och tack själv :-)