lördag 24 november 2007

Helg

Dagen började bra. Handlat lite grejor vi behövde. Medans jag och Robban var ute o åkte så ringde Robbans mamma och undrade om vi kunde köpa en dammsugare till Robbans mormor. Just då åkte vi förbi Siba, så det var bara och svänga in. Och ut kom vi med en dammsugare, och lite annat! Bla köpte jag en sladd till min iPod så jag kan koppla in den i bilstereon.... det blir superbra. Det får plats endel låtar i den. Och den är långt ifrån full, men nu är de snart dax för jullåtar. Då är det inte svårt att få den full... :-)
Mat fick vi i hovsta, slapp vi tänka på det :-)

Mormor åkte in akut till sjukhuset idag. Men nu är det bättre i alla fall. Så bra som det kan bli. Varje gång mamma ringde efter den gången hon ringde för att berätta att hon hade åkt in fick jag hjärtat i halsgropen. Det var nästan så att jag inte ville svara, ville inte höra om det var dåliga nyheter. Hoppas hon står ut min kära mormor!

Snöar för fullt gör det ute, hur mysigt som helst. Var ute förut och nattade Kex, och det knarrade så härligt under fötterna. Men jag tror inte det blir så långvarigt tyvärr.

Tydligen har det varit inbrott här i stjärnhusen. Och på vår gata. Det tycker jag inte om.

Inga kommentarer: