tisdag 27 november 2007

Måndag

I morse blev jag väckt av telefonen. Nära att jag inte svarade, tycker inte om anonyma samtal. Speciellt inte när jag ligger och sover. Men harklade lite och svarade, tur det! Det var från dagiset (vet att det inte heter det, men tänker envisas med att säga det), de undrade om jag kunde jobba idag. Och självklart ville och kunde jag det!
Brukar inte tycka om när folk ringer och väcker mig. Men när det är sådana här trevligheter får de ringa hur tidigt dom vill. Sen förresten så var det väl inte så tidigt :-)

När jag vet att jag är ledig och inte har nåt att passa dagen efter kan jag vara uppe hur länge som helst! De dagar jag jobbade förra veckan har jag försökt sova tidigt, men det funkar inte. Går och lägger mig ca 23.00 men somnar likt förbannat inte förrens efter typ 1.30 Så idag är det måndag, då är det bättre på tv. Så istället för att ligga och glo i taket kan jag titta på alla repriser som går.

Frysigt som sjutton har jag gjort idag. Har haft på mig mina två mysbyxor och två långärmade... plus en filt. Eldar ljus som bara den.

Åh, vad jag vill börja pynta nu!

Inga kommentarer: