måndag 12 november 2007

VINTER

Ja, nu är vintern här. Och jag har en ny skön och VARM jacka. Så promenaderna med hunden är inte lika kalla längre. Det är riktigt behagligt att vara ute när man inte behöver frysa. Jag som hade tänkt att köpa en jacka som INTE var svart, men som med min vanliga otur fanns min storlek i bara svart. Men nöjd ändå, för sååå länge som jag har letat!

Den där a-kassan blir jag inte klok på. Vill ha kompletterande uppgifter..... sånna uppgifter dom redan fått. Trevliga är dom inte heller när man pratar med dom.

Uj uj uj säger jag bara... när jag kom hem i torsdagskväll efter att ha varit i Västervik några dagar. Jag har nog inte sett hunden så glad. Då var det roligt att komma hem måste jag säga. Kex hade varken sett mig eller Robban på tre dagar. Han fick sova hos Robbans föräldrar. Robban hade ju kunnat kommit efter jobbet och gått med honom, men då hade han blivit så ledsen när han inte fick komma med hem ju.

I fredags var vi 6 personer som gick och åt på Royal. Himlans gott, Robban åt så mycket att han inte fick ner någon efterätt. DET händer inte så ofta...! Senare på kvällningen där började live-bandet att spela. Värsta irländska musiken , så vi bestämde oss för att gå vidare. Men en person ville in på Björnstugan, eller snarare prompt skulle in där. När vi andra kände att vi inte ville in där eller till och med kunde tänka oss att åka hem, då bidde det lite livat....... (ingen som läser nu fattade nåt, men det gör inget.) Trevligt hade vi i alla fall!

Nu ska det sovas!!

Inga kommentarer: