söndag 29 juni 2008

Hej å hallå!!

Det går i perioder hur ofta man bloggar. Ibland får jag sån lust att skriva ett nytt inlägg, men när jag väl kommer till kritan... så vet jag inte vad jag ska skriva. Ibland tänker jag "det här jag ska jag blogga om senare", men så tänker man att det kanske inte alls folk vill läsa, eller tycker att jag är knäpp som tycker att den saken var en grej att blogga om.
Aja, shit the same.

I veckan har jag.... va sjutton har jag gjort i veckan... Jo, tisdags var ju Ängelholm. Jag träffade Camilla, Jossan o Nova i torsdags. Vi tog oss en riktig snabbfika vid det nya fiket mitt på stortorget "glashuset", eller "växhuset" som vi kallar det. Vi traskade ner mot lik-kistan, Nova älskar vatten! Där satt vi och plaskade lite!


I fredags skulle Robban iväg till en arbetskamrat med några andra arbetskamrater o grilla lite. Henke skulle oxå med, så jag och Camilla tyckte att vi minsann oxå skulle få följa med. Dit åkte vi och vad trevligt vi hade. Det bästa på hela kvällen var när jag fick åka sidovagn. Som jag har pratat om det sen jag var liten. Skoj var det, mjukt o skönt satt jag. 70 km gick det, när turen var slut så tog token o reste, tippade upp min sidovagn i luften. Ghaaa, trodde jag skulle tippa över o slå ihjäl mig.
Han som bodde där hade två söta papegojor, gröna!! Dom satt i trädet en stund o man såg dom knappast. Och när dom började låta lät de som ett brandlarm tillsammans.
Ja, det var en kul kväll med mkt roliga aktiviteter!!

Och på lördagen for jag och Mr R med Camilla o Henke till Västerås. Målet var Media market och Nisses. Blev lite småhandlat. Camilla skrämde skiten ur mig där för två sekunder. Det är bara till o börja knapra igen, hör du det?!!!!
När vi kom hem stannade vi en stund på lite fika, mkt trevligt. Och en ordentlig husesyn har vi gått. Eller snarare tomtesyn... smakat på varenda buske med bär!

Idag har jag på förmiddagen suttit o väntat på min mor och min syster. Destination IKEA. Vet inte hur länge vi va där, vågar icke tala om!!! Ha Ha
Min syster skulle ha en kruka, men eftersom just den sorten tar så stor plats så ställer dom bara fram 3 styckna till dagen. Resten står uppe i hyll-lagrena. Och dom plockar inte fram under dagen för då måste de ta fram en truck och det gör dom inte under dagstid när det är folk överallt. Dom hade kunnat gjort det om dom hade legat på en hylla som ligger mot ena sidan väggen (höger när du kommer från butiken, med jämna nummer), då hade dom kunnat stängt av gången och tagit fram trucken. MEN... Maries kruka låg självklart på ojämna nummer, då tas inte trucken fram för då måste de korsa hela lagret, gången med allt folk. Roligt, nej inte så! Hon skulle ju efter turen till Ikea åka hem till Västervik (där det inte finns Ikea på långa vägar).
Men men.... ...vad gör en bal på slottet...


Nu ska jag gå och lägga mig, allt är släkt å klart, börjar faktiskt bli lite mörkare ute nu.

Go natt!!

Inga kommentarer: