tisdag 5 augusti 2008

Hemma , hemma, hemma!!

Hemma har vi varit i några dagar. Kom hem i torsdags. Sååå, har alltså varit i Strömstad. Norge hann vi med oxå, ha ha!!!
Vi kom till camping runt 20.00 ca. Det var forfarande jättevarmt, liksom alla andra dagar vi var där. Badat varje dag och haft det härligt.
Andra dagen var vi på upptäcksfärd, he he. Naturligtvis så tog mitt batteri i kameran slut. Fuck, bästa tiden för att få massa fina kort. Hann dock få ett fint kort på Camilla o Henke när dom går hand i hand mot solnedgången. Bilden nedan är tagen tidigare samma kväll.

Det blev lite bilder under resans gång. Denna får duga så länge...

Ikväll är det lite lugnare än igår kväll. Shit vad det blåste. Stängde fönstrena här hemma, för jag litar inte på de där plastgrejen som stopp.
En natt när vi var iväg o campade trodde jag att berget skulle spricka eller nåt. Det hade ju hållt på o regnat o åskat en del under natten, och jag vaknade många gånger och tittade ut genom fönstret så allt såg okej ut. Jag hade nämligen natten innan drömt att husvagnen bredvid oss hade brunnit upp under natten. Vid ca 7.30 tror jag att vi alla fyra i husvagnen satte oss upp, vilken jävla smäll... man kände hela husvagnen vibrera. DET var läskigt. Men vi sov vidare en stund till och när vi vaknade var det strålande sol!!

På torsdagen när vi kom hem bar vi upp all packning, sen åkte vi och hämtade Kex. Oj vad han blev glad, och vi med!!! Lilla poffisen.

På fredagen blev det till och hämta mina nya glasögon. Det är en stor skillnad från de förra så det tar sig tid o vänja sig. Syster kom hem och klippte mig. Den här gången tog hon i kan jag säga. Hade inte tänkt att klippa så mycket, men det tyckte tydligen hon. Men vad gör det... mitt hår växer ju ganska snabbt så. På kvällen blev det Slottfestivalen, med Fredrik och Anso. Hade det trevligt, men det var inte så många man kände igen i år. Annars brukar man kunna gå och hälsa vilt på folk.

I lördags var vi till F och A och hade kräftkväll. Mycket mysigt, och deras barn är ju sååå goa. Det värmer verkligen när lillkillen går från soffan där mamma, pappa och brorsan sitter för att sitta i mitt knä! Gullunge!

Igår började Robban att jobba. Tråkigt men ändå skönt att återgå till det vanliga. Jag gjorde väl inte så mycket, tog tag i datarummet och fixade det sista.

Idag har jag varit på stan och träffat Camilla och Ulrika. Vi satt lääänge och tjöta om allt möjligt.
vi ska gå på bio på torsdag med Veronica och se Mamma Mia!!!

Nu ska jag söva!
Tjing

Inga kommentarer: