fredag 29 augusti 2008

TUR, eller vad?

Det FINNS faktiskt snälla själar!! Igår var jag till Frimis på värsta schowen. När vi ska åka två timmar senare inser jag att jag inte hittar mina nycklar. Kommer på att DOM SITTER KVAR I DÖRREN PÅ BILEN. Ghaa, yes och eller hur att jag har nån bil kvar nu. Tänkte att jag har ju rattlås på i alla fall, men det hjäpte ju kom jag på. Nyckeln till den sitter ju på nyckelknippan... dahhh. Jag börjr vandra för att se om min bil står kvar. När jag ser på långt håll att den står kvar blev jag lättat. Men så ser jag fyra personer stå nära bilen, och jag tänker att nycklarna har suttit kvar tills nu, me nu är den snart borta... trodde att dom sm stod vid bilen skulle hoppa in och åka iväg.... SÅ jag börjar kuta som jag vet inte vad. Men personerna gick iväg innan jag hann fram. På rutan sitter en lapp från några som hade sett nycklarna och lämnat sitt nummer.

Så jag kom hem med min kära bil (golfen) oskadd. Me faaaaaaaaaann vad jag är KLANTIG!

Eftersom det inte går att smyga när man kommer hem (hunden blir nåååågot glad och sprallig) så vaknade Robban. Jag berättade allt för honom. Det enda han säger "ja, du får Inte åka volvo nå mer". Ha ha, tror han att det kommer hända igen. Jag kommer ju ha som tvångstankar att alltid kolla hundra gånger efter mina nycklar när klivit ur bilen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland ska det vara du o jag som har sån tur. Jag upptäckte i torsdags kväll att mitt körkort var borta. Tog uteslutningsmetoden och ringde affärer jag varit inne i. Jovisst, i en affär var det och nu har jag mitt körkort igen.
Grattis till oss

Anonym sa...

Jag glömmer aldrig för typ hundra år sen när vi står o dansar för fullt på dansgolvet inne på "svenssons" när en vakt kommer och knackar mig på axeln. "Är det här ditt körkort?" ... Ha ha, klantig är mitt mellannamn.

Ja, grattis till vår tur!!! Ha ha!!