lördag 6 december 2008

Julstämmning

Tittar just nu på tv 4, på "Jul med Sanna, Shirley och Sonja"
Fick mig lite julstämmning. Julen är ju faktiskt här snart, ja här har ni exakt!!!

När jag lyssnar på julmusik blir jag glad, men samtidigt blir jag.. vet inte hur jag ska förklara det. Men när jag hör dom här låtarna som "Holy night"... kommer inte på fler bara för det. Men sånna fina. Då blir jag så himla sentimental och tänker tillbaka på mina jular som liten. Dom var så underbara och perfekta att det går ine att komma i närheten längre. Sen har man växt upp och hur mycket an än försöker så får man inte till det.
Det är skillnad på att bara lyssna och se uppträdandet. Det är när man ser själva uppträdandet som det kommer krypande. Varje gång man har varit på nån konsert och man tycker wow, va pampit då trycker liksom tårarna till. Shit, min dröm va ju att få se Celine Dion i Las Vegas. Men skulle jag få uppleva det så skulle jag bara sitta o böla. Jag vet inte varför jag blir sån, men det är väl glädjen/lyckan man känner som inte vet vart den ska ta vägen...
Ja, det va det... hö hö

När jag skulle ut och gå med Kex förut stannade han i trappen. Det gör han bara om han hör någonting. Så jag stannade upp lyssnade. Och jag kan ju säga att grannen kör Singstar för fulla muggar! Ha ha, Abba var det. Och till och med jag kan säga att det va inte det bästa jag hört...

Men jag blev så sugen på att köra lite själv, behöver ju inte ha så högt på!
När jag kom in så slog jag på 4:an och när låtarna började rulla så vill man ju vara med och nynna lite. Då påminde min röst mig att jag inte hade någon. Dhaa, inte för att jag kände så för singstar, utan det kan var skönt o bara få sitta nynna lite...

Nä, nu ska jag göra nåt och äta. Har inte ätit mer än frukost idag.

1 kommentar:

Saa sa...

Tjenare bruden.

Fan vad kul att du är inne å kollar på bloggen...

Japp... den där envisa killen jag hade där var inte å leka med... men nu flinar jag åt det... men jag har också en känsla av att han skåms lite när vi träffas nästa gång... hihi

Hoppas allt är bra. Har läst att det blivit nytt jobb. Roligt som fan ju !! Grattis...

Ta nu hand om dig !!! Höres !!! Kramar