torsdag 11 december 2008

Snööööööööö!

Här hinner man inte uppdatera... bara jobb, jobb och mera jobb. Hoppas jag får mer tider ter denna vecka. Det återstår att se. Men det ska bli skönt med helg.
Hoppas snön ligger kvar en liten stund så man får njuta lite, snön gör ju mycket för julstämningen oxå.

Idag på jobbet har vi åkt pulka som sjutton, och stjärtlappar! Backen på vår gård är så liten för alla barnen, så vi gick in till andra avdelningens stooora kulle. Där träffade jag lilla Nova! Hon kände inte igen mig först. Jag hade luvan på mig och blixtlåset uppdraget så långt det gick! Hon tittade lite undrande på mig, sen drog jag ner luvan och då sa hon "Heeej", och så fick jag ett stort leende. Vi busade lite i backen och åkte pulka. Hon var så rolig, vi gick upp för backen och när hon ska sätta sig i pulkan väljer tokan att åka på rumpan ner. Det gjorde hon flera gånger, ha ha. Men jag måste ju erkänna att backen är lite brant. Jag tog själv en stjärtlapp och hej vad det gick!
Roligt är det med snö, det e ett som är säkert!!

Roligt är det även att träffa sina vänner. Och i morgon vankas det mat, umgänge och bowling!!

Ja, vi får se hur länge jag får jobba imorgon. En säger att det kan bli tidigare och en frågar om jag kan stanna längre. Vi får se, det ska bli kul att få vara med på Lucia i alla fall.

Nu ska jag gå och sussa!
Tjing!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt ! Får ta en rapport ngn dag, alltid kul att höra lite extra om Nova :-) !

Får ta en fika ngn dag ! E tyvärr så att vi knappt har tid just nu att va sociala mot ngn ...

Kramis !